جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امید سعادتی ، مدیر مدرسه علمیه آیت الله حکیم شیروان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان با اشاره به جذب ۴۰ طلبه جدیدالورود در این مدرسه علمیه، گفت: در سال تحصیلی پیش رو درمجموع ۱۵۰ طلبه سطح یک در مدرسه علمیه برادران شیروان تحصیل خواهند کرد.

حجت‌الاسلام امید سعادتی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان در سال 1346 و به دستور آیت‌الله حکیم (ره) از علمای بزرگ نجف و با همراهی عالمان و خیران این منطقه تأسیس شد و تاکنون حدود نیم قرن از راه‌اندازی آن می‌گذرد.

وی افزود: در حال حاضر این مدرسه علمیه با قریب به 130 طلبه و 15 استاد، رتبه نخست آموزشی را در بین مدارس علمیه خراسان شمالی داشته و در سطح خراسان بزرگ هم جزء 10 مدرسه علمیه برتر قرار دارد.

حجت‌الاسلام سعادتی با بیان اینکه برای سال تحصیلی پیش رو هم 40 طلبه جدیدالورود در این مدرسه علمیه پذیرش شده‌اند، اضافه کرد: امسال درمجموع 150 طلبه سطح یک در مدرسه علمیه برادران شیروان تحصیل خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مجوز راه‌اندازی سطح دو در مدرسه علمیه شیروان گرفته شده و یکی از واقفان هم برای تأمین هزینه اجاره ساختمان اعلام آمادگی کرده است.

حجت‌الاسلام سعادتی ادامه داد: پس از طی امور اداری، احتمالاً از سال آینده پذیرش طلاب سطح دو هم در مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان انجام می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: انجام فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی، اعزام مبلغ به سطح منطقه، برگزاری اردوهای جهادی به مناطق محروم با هدف کمک به نیازمندان و همچنین بیان معارف دینی ازجمله برنامه‌های این مدرسه علمیه در مناسبت‌های ملی و مذهبی است.

گفتنی است، شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی بوده و شهر شیروان، مرکز این شهرستان در ۶۰ کیلومتری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.

در این شهرستان دو مدرسه علمیه برادران آیت‌الله حکیم (ره) و خواهران الزهرا (س) دایر است.

شایان ذکر است، اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و در سال تحصیلی پیش رو حدود دو هزار و 700 طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha