شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بازدید امام جمعه شهر ماکو   از مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

حوزه/ امام جمعه شهر ماکو ضمن بازدید از مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا ایمانی مقدم معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رنجبر در این دیدار، ضمن تقدیر از فعالیت‌های مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در معرفی معارف اهل‌بیت(ع) گفت: کار شما معرفی فرهنگ ناب و اصیل شیعه است و فعالیت‌های آن همواره در بعد بین‌الملل تأثیرگذار بوده و خواهد بود، چرا که علاوه بر شیعیان، جهان تشنه معارف اهل‌بیت(ع) است.

وی با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی و استفاده از ابزارهای روز گفت: انتشار اخبار شیعه به زبان‌های گوناگون از کارهای بزرگی است که مجمع با علم به ضرورت استفاده‌ از ابزارهای روز، چنین مجموعه خبری را راه‌اندازی کرده است.

امام جمعه ماکو هم‌چنین با اشاره به جایگاه دانشنامه اینترنتی ویکی‌شیعه گفت: این دانشنامه هم‌اکنون به عنوان یک منبع موثق علمی تبدیل به محل رجوع محققان و علاقه‌مندان شده است و استفاده از بستر جهانی اینترنت نقش به‌سزایی در گسترش معارف اهل‌بیت(ع) دارد.

رئیس شورای فرهنگی منطقه آزاد ماکو در پایان گفت: پیروان ادیان و مذاهب مختلف در استان آذربایجان غربی در کمال صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. ما نیز به رویکرد تقریبی و گفت‌وگو محور مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) واقفیم و این آمادگی را داریم تا از ظرفیت‌های این مرکز در توسعه علمی و فرهنگی منطقه آزاد ماکو استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی،معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) نیز با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این مجمع گفت: مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) که با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شد، بدون تأیید شورای کتاب هیچ اقدامی اعم از خریداری، چاپ و نشر صورت نمی‌دهد و یکی از شاخص‌های تأیید منشورات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تقریبی بودن آن است.

وی گفت: از جمله آثار پژوهشی منتشر شده توسط مجمع، مجموعه 48 جلدی پاسخ به شبهات وهابیت است که مورد توجه مخاطبان ما در کشورهای مختلف قرار گرفته و تا کنون چندین بار تجدید چاپ شده است. کتاب «فی رحاب اهل‌بیت(ع)» نیز با عنوان فارسی «در مکتب اهل‌بیت(ع)» یکی از مهم‌ترین پژوهش‌های ما در بخش معارف اهل‌بیت(ع) است و تاکنون به زبان‌های مختلف چاپ و منتشر شده است.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در ادامه به اداره اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اشاره و تأکید کرد: در بخش اطلاع‌رسانی، خبرگزاری ابنا با 24 زبان فعالیت‌های شیعیان را برای مخاطبان در سراسر دنیا پوشش می‌دهد.

وی ضمن استقبال از همکاری با شورای فرهنگی منطقه آزاد ماکو تأکید کرد: موضوعات مشترکی را میتوان برای همکاری در نظر گرفت که با کارشناسی مدیران، می‌توان درباره اجرایی نمودن این قبیل طرح‌ها اقدام کرد.

در پایان این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبری از بخش‌های مختلف مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) از جمله خبرگزاری ابنا و دانشنامه اینترنتی ویکی‌شیعه بازدید و از نزدیک با فعالیت‌های این مراکز آشنا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha