چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، با بیان این‌که در تدوین برنامه‌ها و اسناد بالادستی شوراها باید جغرافیای جامع افراد جامعه هدف دیده شود، گفت: قم باید چنین افق و برنامه‌ای برای خود در حوزه قرآن تعریف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در شورای توسعه و ترویج قرآنی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد ایام  ذی‌الحجه را ایام ولایت اهل‌بیت توصیف کرد و اظهار داشت: ماه ذی‌الحجه قبل از اسلام نیز دارای اهمیت و جایگاه ویژه بود تا جایی که آیه 142 سوره اعراف بابیان تاریخی که از جریان حضرت موسی علیه‌السلام دارد نشان از پیوند عمیقی است که دین مبین اسلام با برترین سنت‌های نیک بجا مانده در تاریخ انبیا ایجاد کرده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها بابیان این‌که 30 مناسبت در مورد اهل‌بیت در ایام ماه ذی‌الحجه ثبت‌ شده، عنوان داشت: شورای توسعه و ترویج استان قم باید برای افق‌های خود نقشه راه تعریف کند.

امام‌جمعه قم  پایه‌گذاری سنت نیک از سوی مؤمنان را عمل صالح جاری توصیف کرد و گفت: اقدامات فرهنگی و ترویجی اگر با باور و ایمان همراه شود، ارزشمند و ارزش‌گذار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این‌که در تدوین برنامه‌ها و اسناد بالادستی شوراها باید جغرافیای جامع افراد جامعه هدف دیده شود، گفت:  قم باید چنین افق و برنامه‌ای برای خود در حوزه قرآن تعریف کند، بر این اساس باید اولویت‌های جغرافیایی و ایدئولوژیکی در برنامه توسعه قرآنی قم تعریف و تدوین شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تصریح بر این‌که فعالان برنامه‌های محتوایی و فرهنگی با عشق به برنامه‌ریزی و اجرا مشغول باشند، ابراز داشت: برای دست‌یابی به الگوی ترویجی قرآنی از منظر اهل‌بیت علیهم‌السلام باید سیره اهل‌بیت موردبررسی و کاوش جدی قرار گیرد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha