جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید موسی، حسینی کاشانی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به پروژه «بازآموزی و مهارت افزایی تدریس قرآن کریم» اشاره کرد و گفت: این پروژه به‌منظور تقویت و آموزش نوین دبیران دوره ابتدایی و متوسطه طراحی و با همکاری آموزش‌وپرورش و اوقاف و امور قم اجرا خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ سید موسی حسینی کاشانی پیش از ظهر امروز در شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد به یکی از وظایف این شورا اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مأموریت های شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی قم تدوین و توصیف طرح‌های قرآنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این‌که تدوین بودجه این شورا در آخرین قدم‌های اجرایی خود قرار دارد، ابراز داشت: طرح‌های قرآنی که در این شورا تصویب می‌شود از محل همین بودجه تأمین و اجرا خواهند شد.

حسینی کاشانی در ادامه به پروژه «بازآموزی و مهارت افزایی تدریس قرآن کریم» اشاره کرد و گفت: این پروژه به‌منظور تقویت و آموزش نوین دبیران دوره ابتدایی و متوسطه طراحی و با همکاری آموزش‌وپرورش و اداره اوقاف و امور خیریه قم اجرا خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بابیان این‌که کلیات این طرح در نشست قبلی شورا به تصویب رسیده، عنوان داشت: بازنگری و تصویب نهایی این طرح در جلسه جاری این شورا (23 مردادماه) به تصویب و در مورد برنامه‌ها و مأموریت های کمیته‌های ناظر و اجرایی بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

حسینی کاشانی از تدوین پیش‌نویس سند راهبردی شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی قم خبر داد و گفت: احکام کار گروهای شورا از سوی آیت‌الله سعیدی صادر و به مسئولان شورا تسلیم خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به برخی از فرصت‌های قرآنی استان قم اشاره کرد و گفت: وجود مؤسسات قرآنی فراوان، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مسجد مقدس جمکران، حوزه علمیه قم، اساتید برجسته قرآنی، مراکز متعدد پژوهشی و علمی، خیرین قرآنی، کانون های مساجد، هیئات مذهبی، 90 بقعه متبرکه فعال با بیش از 450 امام‌زاده و زائران کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام از ظرفیت‌های پیش‌بینی‌شده سند راهبردی این شورا است.

وی در پایان یادآور شد: این سند در 30 صفحه و با 7 محور پیشنهادی با نظرسنجی مکتوب طی 20 روز آینده برای تصویب در جلسه بعدی این شورا آماده خواهد شد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha