سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
طلاب خواهر

حوزه/ شيطان در مقابل دارايي هايي كه انسان دارد قدرتي ندارد. اما مشكل از جايي شروع مي شود كه انسان از دارايي هاي خود غافل مي شود و شيطان از هر وسيله اي براي شيطنت خود استفاده مي كند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حسناتي امام جمعه شهرستان نجف آباد در جمع طلاب مدرسه علميه زهراييه این شهرستان، پيام تغيير روزها، فصول و سال ها را بندگي و عبوديت بيان كرد.

وي، ريشه مشكلات انسان را در غفلت دانست و گفت: مشكل از بشر است نه شيطان؛ چون طبق آيه ۷۶ سوره نساء «الَّذِينَ آمَنُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ۖ وَالَّذِينَ كَفَرُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُوا أَوْلِيَاءَ الشَّيْطَانِ ۖ إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا» شيطان در مقابل دارايي هايي كه انسان دارد قدرتي ندارد. اما مشكل از جايي شروع مي شود كه انسان از دارايي هاي خود غافل مي شود و شيطان از هر وسيله اي براي شيطنت خود استفاده مي كند، البته از طرف ديگر، خداوند با بندگانش است «انّ الله مع المتقين».

حجت الاسلام و المسلمین حسناتي با اشاره به صبر و استقامتي كه براي تواصي به حق و پياده كردن حق لازم است، افزود: از درجات مهمي كه به مؤمن مي دهند، صبر است، بسياري از آيات قرآن بيانگر اين است كه خداوند در طي عمر ما، بارها صبر ما را مي آزمايد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha