جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهرداری

حوزه/ معاون پژوهش نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در تبریز بر ضرورت بهره‌ مندی از ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی نهادهای حوزوی در رویداد تبریز ۲۰۱۸ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام رحیم قربانی معاون پژوهش نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در تبریز، سه شنبه شب در دیدار میکائیل نظری سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با تاکید بر این که تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع شناخته می‌ شود، اظهار داشت: مذهب شیعه برای نخستین بار در مسجد جامع تبریز در سراسر ایران به طور رسمی اعلام شد که نشان از عمق ارادت مردم این دیار به اهل بیت عصمت و طهارت دارد.

وی هویت شیعی و مذهبی را بخشی جدانشدنی از هویت مردم تبریز دانست و تصریح کرد: مراکز دینی، تبلیغی و حوزوی رسالت خطیری در تبیین هویت شیعی منطقه آذربایجان به ویژه تبریز بر عهده دارند، برای تحقق این مسأله مهم نیازمند تعامل حداکثری با نهادهای فرهنگی هستیم.

معاون پژوهش نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در تبریز بر ضرورت تعامل و همکاری این دو مجموعه تاکید کرد و گفت: توجه به این میراث از برکات مدیریت فرهنگی در شهرداری تبریز است و می توان با فرهنگ سازی های موثر، به کسب نتایج مطلوب از این رهگذر امیدوار بود.

وی با تاکید بر بهره‌ مندی از ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی نهادهای حوزوی خاطرنشان کرد: توجه به مناسبت های مذهبی و فرهنگی و برنامه ریزی های موثر برای این ایام، می تواند زمینه های همکاری را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد و زمینه های اعتلای فرهنگ شهروندی را افزایش دهد.

همچنین میکائیل نظری سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با اشاره به اینکه تبریز به حق به عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شده، افزود: برای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز مایه افتخار است که توانسته ایم سهمی در پاسداشت این میراث هویتی داشته باشیم و در اعتلای آن گام برداریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha