چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید بر ورود جدی تر فقه به مسائل روز جامعه، تصریح کرد: امروز در موضوعات مهمی نظیر مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیازمند بهره گیری از ظرفیت بالای فقه هستیم.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید، تحصیل در حوزه را فرصت ارزشمندی برای خدمت به دین و انقلاب توصیف کرد.

وی با بیان این که طلاب به عنوان سربازان حضرت ولیعصر(عج) رسالت بسیار مهمی در رشد و گسترش معارف دینی در جامعه را به عهده دارند، افزود: در عصر غیبت حضرت وظیفه طلاب و حوزویان است که مسیر ائمه اطهار(ع) با قدرت ادامه دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نیازهای جامعه امروز با گذشته بسیار متفاوت است، خاطرنشان کرد: حوزه به عنوان مرجع فکری و دینی جامعه باید با به روز کردن خود بتواند به نیازهای روز جامعه پاسخ گوید.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که حوزه باید در امور دینی، فرهنگی و اجتماعی نقشی محوری و اثرگذار داشته باشد، تصریح کرد: حوزویان نباید بگذارند دیگر مراکز علمی جایگاه مرجعیت علمی، دینی و فرهنگی آنها را کمرنگ کنند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که دشمنان به دنبال بی اثرکردن نقش حوزه و روحانیت در جامعه اسلامی هستند، گفت: حوزه های علمیه در طول تاریخ همواره مورد اعتماد و اطمینان جامعه بوده اند و امروز مردم دین و اعتقادات مذهبی خود را از حوزه و روحانیت دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه در کنار تربیت و پرورش طلاب نقش بسیار مهمی در تولید علوم دینی بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: جامعه امروز در حوزه های علمی، فرهنگی، دینی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی با نیازهای بسیاری مواجه است که حوزه به عنوان مرجع فکری باید پاسخگو و تأمین کننده این نیازها باشد.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که مراکز علمی و آموزشی هر روز در حال به روز کردن اطلاعات علمی و پژوهشی خود هستند، تصریح کرد: حوزه نیز برای این که در این رقابت باقی بماند راهی جز به روز کردن خود ندارد.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در ادامه سخنان خود با بیان این که فقه شیعی توانایی پاسخگویی به همه نیازهای روز جامعه را دارد، خاطرنشان کرد: کارآمدی و پویایی فقه شیعه برای همگان به اثبات رسیده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر ورود جدی تر فقه به مسائل روز جامعه، تصریح کرد: امروز در موضوعات مهمی نظیر مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیازمند بهره گیری از ظرفیت بالای فقه هستیم.

وی با اشاره به این که در ادوار مختلف همواره دشمنان تلاش کردند تا فقه و مبانی دینی را عامل عقب ماندگی ملت ها معرفی کنند، بیان داشت: امروز می بینیم که کشورمان با تکیه بر مبانی دینی به پیشرفت های بسیاری در عرصه های مختلف دست یافته است.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براینکه امروز حوزه باید ترویج کننده تفکر و نگاه انقلابی در جامعه باشد، خاطرنشان کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند این تفکر اصیل است تا بتواند با قدرت مسیر رشد و تعالی را طی کند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، انقلابی بودن را یکی از مهم ترین ویژگی ها و شاخصه های حوزه علمیه دانست و تصریح کرد: تجربه تاریخی ثابت کرده که حوزه و روحانیت در مسیر گسترش تفکر و نگاه انقلابی در جامعه همواره پیشگام بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالرحیم فقیهی IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 0
    این مدیربهتراست به جای سخنرانی درمورد این موارد چند جلسه کلاس آموزشی برود تا دوچیزرایاد بگیرد: ۱-همواره عمل برطبق ضوابط اولویت دارد نسبت به عمل برطبق روابط چراکه بسیاری ازاستعدادهای درخشان حوزه های علمیه باروابط بازی همین آقا به هدررفت حق الناس است به خدا ۲-کلاس آموزشی برود تاطریقه برخورد با طلاب رایاد بگیرد.
  • عبدالرحیم فقیهی IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 0
    این مدیربهتراست به جای سخنرانی درمورد این موارد چند جلسه کلاس آموزشی برود تا دوچیزرایاد بگیرد: ۱-همواره عمل برطبق ضوابط اولویت دارد نسبت به عمل برطبق روابط چراکه بسیاری ازاستعدادهای درخشان حوزه های علمیه باروابط بازی همین آقا به هدررفت حق الناس است به خدا ۲-کلاس آموزشی برود تاطریقه برخورد با طلاب رایاد بگیرد.