جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخست وزیر استرالیا

حوزه/ مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا و سیاستمداران احزاب اصلی از جمله حزب مخالف، سخنرانی نژادپرستانه فریزر آنینگ، سیاستمدار اسلام ستیز راست افراطی را در پارلمان محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا و سیاستمداران احزاب اصلی این کشور امروز، سخنرانی نژادپرستانه یک سناتور در مجلس این کشور را محکوم کردند.

در یکی از تفرقه انگیزترین و نژادپرستانه ترین سخنرانی ها در پارلمان استرالیا از سال 1996 تاکنون، فریزر آنینگ، سیاست‌مدار اسلام ستیز راست افراطی به تازگی پیشنهاد «منع ورود مهاجران مسلمان» به خاک این کشور را داده. رسانه ای شدن این سخنان در راستای «سفید کردن استرالیا» موجی از خشم و محکومیت در جامعه اسلامی و گروه های مدنی استرالیا را فرا گرفته است.

این سناتور افراط گرا برای توصیف طرح خود از عبارت «راه حل نهایی» برای ورود مسلمانان به استرالیا استفاده کرده، همان واژه‌ای که معروف است هیتلر برای یکسره کردن کار یهودیان اروپا به کار برده بود.

در پی خشم و محکومیت ملی در سرتاسر استرالیا، نخست وزیر به سرعت این اظهارات را محکوم کرده به پارلمان استرالیا گفت: ما نژادپرستی را به هر شکلی محکوم می کنیم و گفته های سناتور آنینگ توسط تمامی اعضای سنا محکوم شد.

بیل شورتن رهبر حزب مخالف نیز روز چهارشنبه در پارلمان گفت: ما باید بسیار بیدادگر باشیم که توسط تمام اعضای پارلمان محکوم شویم اما سناتور آنینگ یک نفره موفق شد خشم همه را برانگیزد.

آنینگ که کمتر از یک سال در پارلمان استرالیا بوده، هم پیمانانش را در حزب مستقل محافظه کار از دست داده است.

در ماه می 2019، سال آینده میلادی مردم استرالیا قرار است به پای صندوق های رای بروند و نظرسنجی های اخیر نشان می دهد اکثریت رای دهندگان از تنوع فرهنگی در کشور حمایت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha