جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی لاریجانی

حوزه/ علی لاریجانی بر لزوم برداشته شدن موانع فراروی ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر علی لاریجانی، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در جلسه کارگروه اشتغال استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: برای رونق اقتصادی در کشور و مقابله با مساله بیکاری باید همه نهادها و دستگاه ها به میدان بیایند و به دور از سیاست بازی و جناح گرایی، منافع ملی و رضایتمندی مردم را مدنظر خود قرار دهند.

وی همچنبن به برخی از مشکلات اقتصادی در استان قم اشاره کرد و گفت: در این استان امکان شکل گیری مشاغل خانگی، به خوبی فراهم است و این بخش با سرمایه گذاری اندک به سرعت می تواند به اشتغال و درآمد برسد ، ضمن آن که برای بحث صادرات نیز می توان روی این بخش حساب ویژه ای باز کرد.

نماینده مردم قم در مجلس در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مبارزه با مفاسد اقتصادی و رانت خواری و سوء استفاده عده ای از شرایط کنونی، خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که دلار 4 هزار و 200 تومانی باعث ایجاد رانت برای عده ای شد و امکان ندارد که چنین دلاری با این نرخ برای همه نیازهای اساسی کشور اختصاص یابد.

وی بر لزوم حمایت جدی از صنعتگران و تولیدکنندگان استان در وضعیت خاص کنونی تاکید کرد و افزود: به جهت تلاطم بازار ارز، مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی به یکباره افزایش زیادی داشت و در این شرایط باید تسهیلات بانکی به شکل مناسبی در اختیار این واحدها باشد تا به جهت مشکل نقدینگی فعالیت آن ها تعطیل و یا نیمه تعطیل نشود.

لاریجانی همچنین از صنعتگران و تولیدکنندگان خواست چنانچه پیشنهادی در عرصه اشتغال در سطح کلان کشوری دارند، آن را به ستادهای ملی ارائه بدهند تا به این وسیله به رونق اقتصاد و توسعه صادرات کشور کمک شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha