پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 458813
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
فراخوان

حوزه/ نشریه داخلی «فقه در آینه قلم» از پژوهشگران، اساتید و طلاب رشته فقه و اصول و دیگر رشته‌های همسو جهت ارائه مقاله به این نشریه دعوت به همکاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ مصطفی جعفر پیشه عنوان کرد: نشریه داخلی «فقه در آینه قلم» از سوی گروه پژوهشی فقه و حقوق معاونت پژوهش و گروه علمی فقه و اصول معاونت آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها راه‌اندازی شد.

مدیر گروه آموزشی فقه و اصول اظهار داشت: این نشریه به منظور زمینه‌سازی نگارش و انتشار مقالات علمی دانش‌پژوهان و پژوهشگران در حوزه مسائل فقهی، ترویج و تعمیق فرهنگ پژوهش و تقویت نشاط علمی دانش‌پژوهان، شناسایی، حمایت و هدایت استعدادهای پژوهشی دانش‌پژوهان و معرفی اندیشه‌ها و نوآوری‌ها و خلاقیت‌های علمی دانش‌پژوهان در این حوزه راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام‌ جعفرپیشه یادآور شد: نشریه‌های داخلی جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با مسئولیت گروه‌های علمی و با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید، پژوهشگران و طلاب آماده شده و توسط معاونت پژوهش چاپ و منتشر می‌شود.

مدیر مسئول نشریه فقه در آینه قلم به فراخوان مقالات مرتبط با این نشریه اشاره کرد و گفت: دانش‌پژوهان، اساتید و طلاب سطح سه و چهار و دوره عالی فقه و اصول و دیگر رشته های همسو می‌توانند آثار خود را به نشانی feqh.edu@jz.ac.ir ارسال کنند.

حجت‌الاسلام‌ جعفرپیشه به محورهای مقالات در این نشریه اشاره کرد و گفت: در این نشریه، مقالات با موضوعات خاص فقهی و حقوقی، اصولی و یا دانش‌های مرتبط با تأکید بر موضوعات کاربردی و چالشی پذیرفته می‌شود.

وی ادامه داد: آشنایی با منهج اجتهادی نامداران فقه و اصول، نقد و بررسی تازه‌های پژوهش مرتبط و موضوعات مقارنه فقه و اصول اهل بیت(علیهم‌السلام) و سایر فرق اسلامی از دیگر محورهای آثار نشریه است.

مدیر گروه آموزشی فقه و اصول تصریح کرد: پژوهشگران همچنین می‌توانند در مقالات خود به معرفی زمینه‌های پژوهشی در موضوعات فقهی و اصولی، معرفی رشته فقه و اصول و تبیین جایگاه آن در میان رشته‌های حوزوی و نقد و بررسی متون و سرفصل‌های دروس سطح سه و چهار فقه و اصول و دوره عالی فقه بپردازند.

حجت‌الاسلام‌ جعفرپیشه در ادامه به ضوابط نگارش آثار در این نشریه اشاره کرد و اظهار داشت: ساختار رایج مقاله شامل چکیده، مقدمه، مفهوم شناسی، بدنه اصلی، نتیجه‌گیری و فهرست منابع باید در آثار ارسالی رعایت شده باشد.

وی افزود: آثار باید در قالب فایل word و حداکثر ۲۵ صفحه و هر صفحه ۲۵۰ کلمه تنظیم شده باشد.

مدیر مسئول نشریه فقه در آینه قلم در پایان اظهار امیدواری کرد که این نشریه در آینده نزدیک به نشریه علمی ترویجی و یا علمی پژوهشی ارتقا پیدا کند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha