جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون فرهنگی اوقاف مازندران

حوزه/ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری جشن های دهه غدیر در امامزاده ها و بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست هماهنگی برنامه های دهه امامت و ولایت با اشاره به اين که ماه ذی الحجه ماه بيعت مجدد با ولايت است، گفت: در اين ماه بزرگترين لبيک به ولايت توسط امت اسلامي در تاريخ به ثبت رسيد.

وی با اشاره به این که غدير تجلي گاه ولايت و امامت است، گفت: امروز باید فرهنگ غدیر بیش از پیش در جامعه امروز رشد و گسترش یابد چون جامعه برای سعادت و تعالی نیازمند این فرهنگ متعالی است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که غدیر می تواند بستری برای وحدت امت اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید با کنار گذاشتن اختلاف نظرهای سطحی در سایه غدیر به رشد و تعالی دست پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که پیام غدیر نجات بخش انسان ها از انحراف و تباهی خواهد بود، تصریح کرد: جریان غدیر سندی محکم برای تداوم خط رسالت در جلوه امامت است.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که جامعه امروز نیازمند شناخت عمیق نسبت به جریان غدیر و آرمان های آن است، خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم درک صحیح از این واقعه مهم موجب ایجاد انحراف در جامعه اسلامی شده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: امروز نظام سلطه با طرح موضوع شیعه و سنی همه توان خود را به کار گرفته تا امت اسلامی را درگیر اختلافات و تفرقه کند.

استاد حوزه علمیه مازندران، تفرقه و اختلاف را مهم ترین هدف دشمن در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: شیعه و سنی امروز باید با کنار گذاشتن اختلاف سلیقه ها تنها به دنبال وحدت و همبستگی در جامعه باشند.

حجت الاسلام قربانی با تأکید براین که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار ترویج غدیر است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های تبلیغی و فرهنگی برای گسترش فرهنگ غدیر در جامعه دینی بهره گیریم.

وی در ادامه سخنان خود به رسالت مهم مبلغان دینی در رشد و گسترش فرهنگ غدیر در جامعه اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی باید در منابر و خطابه های خود ابعاد مختلف واقعه غدیر را برای عموم جامعه تبیین و تشریح کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از تبلیغ و ترویج وقف به سمت نیازهای جامعه برای واقفین، خبرداد و گفت: فرهنگ سازی وقف به سمت نیازهای روز جامعه نظیر علم و فناوری، اعیاد مذهبی، دارو و درمان و تفسیر و آموزش قرآن باید انجام شود که مطبوعات در این زمینه، نقش به سزایی دارند.

حجت الاسلام قربانی در ادامه سخنان خود از برگزاری جشن های دهه غدیر در امامزاده ها و بقاع متبرکه مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه ها همراه با جلسات تخصصی، اعزام مبلغ و پاسخگویی به سؤوالات و شبهات دینی در امامزاده ها و بقاع متبرکه شاخص مازندران برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha