پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عیسی سواری

حوزه/ حجت الاسلام سواری، با بیان اینکه طلاب در دوره میثاق طلبگی باید آگاهی و معرفت خود را برای درک و شناخت صحیح از حوزه افزایش دهند، گفت: این دوره پاسخگوی سؤالات درباره حوزه، اهداف و انتظارات از حوزه، دید متقابل حوزه و طلبه نسبت به یکدیگر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام عیسی سواری، مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان، امشب در افتتاحیه دوره میثاق طلبگی که در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان اینکه طلاب حاضر در دوره پس از مراحل مختلف حضور پیدا کردند، اظهار داشت: آغاز طلبگی هم‌زمان با دوره میثاق طلبگی و از محتوای بسیار ارزشمندی برای آشنایی با حوزه برخوردار است.

مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه طلاب در دوره میثاق طلبگی باید آگاهی و معرفت خود را برای درک و شناخت صحیح از حوزه افزایش دهند، گفت: این دوره پاسخگوی سؤالات درباره حوزه، اهداف و انتظارات از حوزه، دید متقابل حوزه و طلبه نسبت به یکدیگر است.

حجت الاسلام سواری با بیان اینکه در تک‌تک اتاق‌ها برنامه‌های دوره برای آگاهی بیشتر طلاب نصب شده، خاطرنشان کرد: راه و رسم طلبگی، آداب طلبگی و اخلاق سرفصل‌های اصلی دوره هستند، ضمن اینکه محفل انس با قرآن، زیارت وارث، میثاق با شهدا، ورزش‌های گروهی، مراسم سینه‌زنی و عزاداری به مناسب شهادت امام ششم بخش دیگری برنامه‌های جانبی دوره میثاق طلبگی است.

وی گفت: از فردا ساعت ۸ صبح دوره با موضوع رسم طلبگی آغاز و بعد از ظهر همان روز کلاس اخلاق و آداب طلبگی برگزار می‌شود و به واقع ۳ کلاس را در روز نخست خواهیم داشت.

مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان یکی از فرصت‌های دوره میثاق طلبگی را استفاده از مشاور در زمینه آشنایی با حوزه برشمرد و در پایان گفت: دوره از ۲۳ تا ۲۹ مردادماه برگزار می‌شود.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha