جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ایلهان عمر نامزد محجبه آمریکا

حوزه/ ایلهان عمر، دور نخست رقابت های انتخابات کنگره را در مقابل رقیب دموکراتش برنده شد و یک قدم دیگر برای ورود به کنگره آمریکا و تبدیل شدن به نخستین نماینده زن مسلمان کنگره، نزدیکتر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از تایم، ایلهان عمر، که قصد دارد نخستین نماینده مسلمان و محجبه سومالیایی تبار در کنگره آمریکا باشد، سه شنبه شب دور نخست رقابت های انتخاباتی دموکراتیک در مینه سوتا را برنده شد و یک قدم دیگربرای ورود به کنگره آمریکا و تبدیل شدن به نخستین نماینده زن مسلمان کنگره، نزدیکتر شد.

عمر در پیامی توییتری، اندکی پس از اعلام پیروزی اش گفت: ما این کمپین را آغاز کردیم تا به مردم نشان دهیم که آماده ایم و حاضریم که برای آمریکایی که برای همه مردم است بجنگیم و این پیروزی برای تمامی اعضای کمپین، داوطلبان، اهداء کنندگان و رای دهندگان است.

وی افزود: با کمک همدیگر ما منطقه، ایالت و کشورمان را به جلو پیش می بریم.

عمر در مقابل پنج کاندیدای دیگر برای پر کردن کرسی کیث الیسون، نماینده مسلمان دیگر وارد دور رقابت ها شد و موفق شد در دور اولیه رقابت های انتخابات کنگره 48 درصد آراء را کسب کند. الیسون، که نخستین نماینده مسلمانی بود که به کنگره آمریکا راه یافته هم اکنون تصمیم گرفته به جای بازگشت به کنگره به مقام دادستانی کل مینه سوتا برسد. براساس اخبار رسیده الیسون نیز در انتخابات دور نخست برنده شده است.

این نماینده محجبه سومالیایی تبار بایستی در ماه نوامبر، با جنیفر زلینسکی نماینده جمهوری خواه روبرو شود و با توجه به نظرسنجی های منطقه ای به نظر می رسد که او به احتمال زیاد در انتخابات پیروز شود.

 عمر در اواخر نوامبر2016 به عنوان نخستین نماینده قانونگذار آمریکایی سومالیایی تبار از مینیاپولیس انتخاب شد، این زن مسلمان 33 ساله در کشور سومالی به دنیا آمده و برای گریز از جنگ داخلی به آمریکا مهاجرت کرده و 4 سال در اردوگاه پناهندگان کنیایی زندگی کرده است. وی هم اکنون مدیر طرح های سیاسی سازمان دهی زنان در منطقه سدار ریورساید در مینه سوتا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha