سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ کارگاه آموزشی منبر غدیر

حوزه/ استاد حوزه گفت: اشخاصی در طول این ۱۴ قرن تمام تلاش خود را به کار گرفتند فضائل علی(ع) مطرح نشود اما می بینیم این فضائل در کتب اهل سنت نیز مملو است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی صبح امروز در کارگاه آموزشی منبر غدیر که در سالن همایش مدرسه دارالشفا قم برگزار شد، به موضوع فرهنگ شیعه و شبهه زدایی اشاره کرد و گفت: مادامی که از معارف دینی خودمان شبهه زدایی نکنیم هم جوانانمان در تزلزل اعتقادی قرار می گیرند، هم مخالفین با القاء شبهات تصور می کنند شیعه سخنی برای گفتن ندارد.

وی اظهار داشت: دشمن در این 40 سال که از انقلاب اسلامی ایران می گذرد، بیش از 4 برابر 1400 سال علیه شیعه برنامه داشته و به مقابله پرداختند و بر طبق آمار امروز از هر 3 سایت اسلامی 2 سایت متعلق به دشمنان اسلام است.

رئیس سابق شبکه ماهواره ای ولایت، روشنگری را بسیار مهم دانست و گفت: باید فرهنگ شیعه را با دیگر فرهنگ ها مقایسه کنیم؛ اهل بیت زمانی که کنار زده شوند فرهنگ شیطانی و اسرائیلی جایگزین آن می شود؛ باید ببینیم اهل بیت در مبانی اعتقادی و فکری چه مسائلی را ارائه داده اند و آن هایی که اهل بیت را کنار گذاشتند چه به دست آوردند.

وی با تأکید بر اینکه باید در مسئله غدیر، معرفت افزایی داشته باشیم، ابراز داشت: باید دید هدف نهایی نبی اکرم از  تشکیل مجمع بزرگ فراتر از 100 هزار نفر چه بوده است؛ غدیر با داشتن بیش از 100 راوی هنوز مظلوم است.

حجت الاسلام والمسلمین قزوینی عنوان کرد: یکی از شبهاتی که امروز مطرح می کنند این است که اگر حدیث غدیر دلیل بر خلافت حضرت علی(ع) بوده؛ چرا خود حضرت بر آن استناد نکرده اند.

وی ادامه داد: طی بررسی های که از منابع شیعه و سنی انجام دادیم، بیش از 30 روایات پیدا کردیم که حضرت علی(ع) در زمان های مختلف چون روز هفتم وفات پیغمبر، دوران خلافت خود، در جنگ جمل و جنگ صفین به حدیث غدیر استدلال کرده است.

این استاد حوزه با بیان اینکه در منابع شیعه چون کافی شریف آمده است که حضرت علی(ع) در زمان وفات پیامبر بیان کرد همه این هایی که در سقیفه جمع شدند شاهد بودند پیامبر مرا به خلافت برگزید، گفت: حضرت در استدلال و بیان حدیث غدیر کوتاهی نکرده و جالب اینکه عموم این استدلال ها با محوریت سوگند بر اصحاب بوده است.

وی با  اشاره به برخی اسناد شیعه و سنی در استدلال به حدیث غدیر و خلافت حضرت علی(ع) ابراز داشت: حرف هایی که می زنند مبنی بر اینکه حضرت خود به غدیر استدلال نکرده؛ حرف هایی بی اساس است و این ها انسان هایی هستند که با قلب هایی بیمار نمی توانند خلافت مولا را ببینند این حرف ها را می زنند.

* نسبت به امیر المؤمنین علی(ع) ظلم را از حد گذراندند

حجت الاسلام والمسلمین قزوینی با بیان اینکه ظلم و ستم حدودی دارد، افزود: نسبت به امیر المؤمنین(ع) ظلم را از حد گذراندند و هدف آنها از بین بردن رسول اکرم بود؛ اگر این مصیبت و ظلمی که بر امیرالمؤمنین علی (ع) وارد آمد بر کوه ها وارد می آمد آن ها را آب می کرد.

وی خاطرنشان کرد: اشخاصی در طول این 14 قرن تمام تلاش خود را به کار گرفتند فضائل علی(ع) مطرح نشود، اما می بینیم این فضائل در کتب اهل سنت نیز مملو است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حدود 150 شبهه در بحث غدیر مطرح است که عمدتا مربوط به صحت حدیث غدیر است بیان کرد: اینکه چرا ولایت در مکه صورت نگرفت و چرا عبارت مولا به کار رفته است از دیگر شبهات موجود در این زمینه است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش هایی که باید روی آن کار کنیم اثبات خلافت امام است، ابراز داشت: یکی از روش های تأثیر گذار در کار تبلیغی، مقایسه است که باید در این موضوع از مقایسه نیز استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قزوینی ادامه داد:  بحث فراتر از این هاست؛ اگر این ها را خوب بیان کنیم و ادله روشن و منطقی و محکم شیعه را واضح بگوییم، خواهند پذیرفت؛ اینکه آن ها حاضر به مذاکره با بزرگان شیعه نمی شوند معلوم می شود شیعه حرف هایی برای گفتن دارد.

* موضوع امامت علی(ع) به اندازه روز روشن است

وی با بیان اینکه موضوع امامت علی(ع) به اندازه روز روشن است تصریح کرد: اگر از اول عمر تا آخر عمر برای نعمت ولایت سجده شکر به جا آوریم باز حق مطلب را ادا نکرده ایم.

این استاد حوزه در پایان اظهار کرد: امروز خطر احمد الحسن از خطر وهابیت بسیار بیشتر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha