پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که جریان های معاند و انحرافی در جهان اسلام تلاش دارند غدیر را عامل تفرقه و اختلاف مطرح کنند، گفت: غدیر بهترین ظرفیت برای رسیدن جامعه دینی به وحدت و همبستگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست هماهنگی برنامه های دهه امامت و ولایت با اشاره به این که از عید قربان تا غدیر فرصت مغتنمی برای تبیین مناسب جایگاه امامت و ولایت در جامعه است، گفت: در این راستا مبلغانی برای تبیین این موضوع به امامزادگان و بقاع متبرکه استان اعزام خواهند شد.

وی در ادامه سخنان خود از غدیر به عنوان شناسنامه شیعه یاد کرد و افزود: شیعیان امروز در سایه فرهنگ اهل بیت(ع) عزت و عظمتی دو چندان دارند که باید برای حفظ و تقویت آن بیش از پیش تلاش کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین با بیان این که شیعه باید مروج فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: شیعه با غدیر می تواند جایگاه خود را در جهان حفظ و تقویت کند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز دشمنان و بدخواهان از جایگاه و عظمتی که شیعه در جهان دارد بسیار عصبانی و هراسان هستند، تصریح کرد: به همین دلیل شبانه روزی تلاش می کنند تا چهره شیعیان را در جهان خدشه دار کنند.

وی با بیان این که مسأله غدیر و ولایت موضوعی سطحی نیست که به عنوان به راحتی از کنار آن گذر کرد، بیان داشت: غدیر عامل رشد و تکامل جامعه بشری است و جامعه امروز بدون فرهنگ غدیر نمی تواند به رشد و تعالی دست پیدا کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امروز راه تعالی جامعه اسلامی در گرو بهره گیری از فرهنگ غدیر است، خاطرنشان کرد: امت اسلامی می تواند در سایه این فرهنگ متعالی در برابر دشمنان و بدخواهان دین ایستادگی و مقاومت کند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود بر ضرورت جهانی سازی فرهنگ غدیر تأکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت های تبلیغی به منظور رشد و گسترش این فرهنگ متعالی بهره گرفته شود تا جهان از این فرهنگ متعالی و انسان ساز بیشتر بهره مند شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که غدیر عامل رشد و تعالی بشریت است، خاطرنشان کرد: در فرهنگ غدیر ایستایی و سکون معنا ندارد و همواره با نشاط و پویایی همراه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات امروز جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که مسلمانان می توانند در سایه فرهنگ غدیر، از بسیاری مشکلات و بحران ها به راحتی عبور کنند، تصریح کرد: تکیه کردن به فرهنگ غدیر مانع از تسلط دشمنان و بدخواهان بر جامعه اسلامی خواهد شد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که هنوز هم جریان های معاند و انحرافی در جهان اسلامی تلاش می کنند غدیر را عامل تفرقه و اختلاف مطرح کنند، گفت: این در حالی است که غدیر بهترین ظرفیت برای رسیدن جامعه دینی به وحدت و همبستگی است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که برنامه های متنوع فرهنگی همزمان با دهه امامت و ولایت در امامزادگان و بقاع متبرکه استان در نظر گرفته شده است، افزود: هر یک از امامزادگان خود مروج و مبلغ فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه دینی بودند که امروز عامل نورانیت و برکات جامعه اسلامی هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه اهل بیت(ع) به کشوری اثرگذار در جهان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: باید همه در توان داریم برای گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) و آرمان های غدیر در جامعه امروز تلاش کنیم.          

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha