جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم گفت: اینکه مردم منتظر برخورد قاطع و جدی با فاسدین نظام اقتصادی حق قانونی آنان است و قوه قضائیه باید با جدّیّت بیشتری وارد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه های ( 26 مردادماه ) نماز جمعه قم با اشاره به اینکه مردم به حق انتظار دارند که با فساد و مفسد برخورد جدی صورت گیرد، اظهارداشت: مقام معظم رهبری در گذشته در نامه ای به سران سه قوه از فساد به عنوان اژدهای هفت سر یاد کردند و با دستورالعمل رهبری به رئیس قوه قضاییه راه برای مقابله با فساد و مفسدین باز شده و دستگاه قضایی با رعایت ضوابط قانونی بدون هیچ ملاحظه ای باید متخلفین را در هر پست و مقامی که هستند به کیفر و مجازات برساند.

وی در خصوص طرح موضوع مذاکره با آمریکا بیان کرد: ملت عزتمند، مقتدر و انقلابی ایران با تبعیت از رهبری معظم انقلاب هرگز اجازه مذاکره با شیطان بزرگ یعنی آمریکا را به هیچ مسؤولی نخواهد داد.

امام جمعه قم تاکید کرد: یکی از مبانی رهبر معظم انقلاب در ارتباط با کسانی که با رای مردم مسؤولیت پیدا کردند این است که رهبری همواره از رای ملت پشتیبانی می‌کنند. ایشان از همه روسای جمهور و نمایندگان مجالس و شوراها حمایت می‌کنند. اینکه گفته شود دولت باید برکنار شود خواست دشمن است، رئیس جمهور باید رهنمودهای راهگشای رهبری را نصب العین قرار داده و با متخلفان در قوه مجریه برخورد کرده و به راه حل‌هایی که کارشناسان دلسوز ارائه می‌دهند توجه کرده و پاسخگوی مردم هم باشد، البته آحاد مردم باید دولت را در حل مشکلات کمک کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه اشتغال، تنظیم بازار و مجمع نمایندگان قم تصریح کرد: حاصل این جلسات تصمیمات و مصوبات خوبی بوده که امیدواریم همه آنها اجرایی شده و مشمول مرور زمان نشود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دستگاه قضایی متخلفین را در هر پست و مقامی به مجازات برساند، تاکید کرد: ریشه بهبود شرایط و دغدغه های کشور در داخل کشور است نه تحریم ها، چرا که این تحریم ها ریشه ای 40 ساله دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در ابتدای خطبه های خود با بیان اینکه با حب حضرت علی(ع) می‌توانیم ایمان و تقوا را افزایش داده و از نفاق بکاهیم، اظهار کرد: هرچه تقوا ریشه دارتر و ژرف تر باشد کارایی بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه عملی که با تقوا همراه باشد کم نیست هرچند به نظر کم بیاید، افزود: 40 هزار نفر از آزادگان در این ایام به میهن اسلامی بازگشتند و آنها پیام آوران ایثار هستند. این عزیزان باید از فداکاری‌های خودشان به خصوص جوانان که آن دوران را درک نکردند روایتگری کنند.

امام جمعه قم با تسلیت سالروز شهادت امام باقر(ع) بیان کرد: مبادا کسی در کلام یا نوشتار خود به گونه ای در کاربرد محبت اهل بیت(ع) سخن بگوید که اطاعت خداوند فراموش شود، اطاعت خداوند اصل است.

وی با اشاره به اینکه عرفه از روزهای بزرگ اسلامی است و عبادات خاصی در این روز آمده است، بیان کرد: بیعت کنندگان با حضرت مسلم به چندین هزار نفر رسیدند ولی با تهدیدهای دشمن اکثر آنها نه تنها حضرت را رها کردند بلکه زمینه را برای شهادت ایشان مهیا کردند. در کربلا نیز تعدادی از کسانی که نامه نوشته بودند به جنگ با سیدالشهدا(ع) آمدند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی گفت: باید ببینیم امروز آیا حاضریم با وجود تحریم‌ها و محاصره‌های دشمن صبر کرده و امام زمان خود را یاری کنیم؛ نصرت ایشان به نصرت نایب ایشان یعنی آیت الله خامنه ای است و لبیک گفتن به نماینده ولی عصر در واقع لبیک گفتن به امام زمان(عج) است.

وی فرارسیدن عید سعید قربان را تبریک گفت و افزود: یکی از اعمال این روز سنت حسنه قربانی کردن است و هدف از قربانی تقرب به خداوند متعال است و خداوند هر عمل عبادی را مشروط به تقوا کرده است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha