جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای مجمع عالی تفسیر حوزه و رئیس شورای علمای هندوستان با مراجع و علما

حوزه/ دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم حوزه با بیان اینکه تفسیر قرآن با رویکرد عقلی و کلامی در حوزه تقویت می شود،گفت: تصمیم داریم درس نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را نیز در حوزه احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  والمسلمین سید مرتضی میر کتولی در دیدار با حضرت آیت الله سبحانی اظهار داشت: امسال با همکاری ستاد تفسیر قرآن دوره های یک ساله مهارت افزایی و دانش افزایی تفسیر را برگزار نمودیم که یک کلاس از شبه قاره هند و کلاسی هم از آسیای میانه بوده است.

وی گفت: با مراجع و اساتید حوزه نجف دیدار داشته و جریان سیر حرکت تفسیری قم را برای آن ها بیان نمودیم تا آن ها نیز این کار را شروع کنند.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه قم با بیان اینکه مجمع عالی تفسیر، امروز جهانی شده است و در بسیاری مناطق چون لبنان و عراق پایگاه دارد افزود: دو نفر را در نجف قرار دادیم تا همین کاری که در قم انجام دادیم را در آنجا نیز دنبال کنند و خوشبختانه مورد استقبال مراجع و بزرگان حوزه نجف قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم نجف هم همانند قم در این امر گسترش می یابد تصریح کرد: ما در راستای توصیه مراجع تقلید، مدرسه تفسیر را دایر کردیم و اکنون 200 مفسر به سراسر جهان اعزام می شوند و در ماه رمضان گذشته نیز 160 مفسر را اعزام نمودیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی با بیان اینکه در حوزه اعتماد مهم است عنوان کرد: اگر روز اول مراجع حمایت نمی کردند، اکنون به اینجا نمی رسیدیم؛ لذا امروز نجف هم باید به این اعتماد برسد.

وی با بیان ا ین که این کار تفسیر که ده سال قبل در قم آغاز شد  آبروی شیعه در برابر اهل سنت  است گفت: اساتید تفسیر حوزه باید در دارالقرآن علامه طباطبایی ورود کنند و بیشتر از قبل به کار تفسیر خود بپردازند.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه قم افزود: تصمیم داریم در موضوع نهج البلاغه هم تحولی ایجاد شود و لذا نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را احیا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم تفسیر قرآن با رویکرد عقلی و کلامی در حوزه تقویت شود مطرح کرد: امیدواریم در همه جهان معارف اهل بیت(ع) و قرآن کریم به خصوص در هند روش مند گسترش یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha