جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 رئیس شورای علمای هندوستان

حوزه/ رئیس شورای علمای هندوستان به فعالیت های وهابی ها علیه مسلمانان اشاره کرد و گفت: تمام مخارج وهابیت را سعودی ها تأمین می کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: اکنون هند اوضاع مناسبی ندارد.

وی گفت: از یک طرف افراطی ها و از طرفی وهابی ها نیز مشکلاتی را ایجاد کرده و این وهابی ها علیه شیعه بسیار قوی عمل می کنند.

رئیس شورای علمای هندوستان و امام جمعه لکنهو افزود:  20 سال بود که به خاطر نفوذ وهابی ها در این منطقه راهپیمایی محرم و عاشورا ممنوع بود و زمانی که در روز عاشورا راهپیمایی راه می انداختیم ما را دستگیر و زندانی می کردند.

وی ادامه داد: بعد از 20 سال بالاخره این وهابی ها وقتی دیدند زندانی و شکنجه فایده ای ندارد مجبور شدند دست از ممنوعیت خود بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین  نقوی به فعالیت های وهابی ها علیه مسلمانان اشاره کرد و افزود: حتی وقتی فردی مسلمان می شود، او را تحت فشار می گذارند تا از این تصمیمش برگردد وعلیه شیعه بسیار تبلیغ می کنند.

وی تصریح کرد: در هند حوزه علمیه کم است در حالی که فقط در یک ایالت آن، اهل سنت 19 هزار مدرسه دارند با 2 میلیون طلبه اما شیعه  فقط 50  مدرسه با تعداد 22 هزار طلبه دارد.

امام جمعه لکنهو گفت: تمام مخارج وهابیت را سعودی ها تأمین می کنند و حتی امام جماعت خانه کعبه بار ها برای شکستن شیعه به آن منطقه سفر کرده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha