جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نهمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشوری در قم

حوزه/ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، بر لزوم ولایت مداری و مطالبه گری در زمینه مقابله با فرهنگ اشرافی و غربزدگی و فساد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علیرضا زاکانی در دومین روزاز نهمین همایش هیئت های محوری و برگزیده کشور که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد،با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون مساله انقلابی گری اظهارکرد: رصد گری و اندیشه ورزی و قرارگاهی عمل کردن از جمله مهمترین عناصری انقلابی گری هستند که در مباحث مقام معظم رهبری به شکل سلسله وار مطرح شده است.

وی با ذکر این مطلب که اجر مجاهدان در دوران فتنه نسبت به مجاهدان جهاد اکبر بیشتر است افزود: درست است که امروزه می توانیم حزب الله لبنان را به عنوان یک حرکت انقلابی موفق ارایه دهیم؛ ولی نمی توانیم جامعه الگوی انقلاب اسلامی را ارایه دهیم، زیرا در این عرصه مشکل داشتیم؛ رهبری فرمودند که 38 سال است هنوز در مسیر تشکیل دولت و جامعه اسلامی هستیم و به این عرصه نرسیدیم.

نماینده سابق مجلس با ذکر این مطلب که جامعه اسلامی با دوره گذشته ستمشاهی متفاوت است یادآورشد: ولی آنچه می توانیم به آن بنازیم، هنوز برای ما حاصل نشده است؛ به همین جهت رهبری معظم فرمودند به تشریح صفات جامعه انقلابی پرداختند؛ در این مسیر نیازمند یک انقلاب هستیم.

وی گفت: موانعی که فراروی انقلاب اسلامی گذشته شده است، موانع جدی است؛ اگر در سال 57انقلاب اول را به پیروزی رساندیم، درسال 58 ابعاد جهانی انقلاب را با درگیری با آمریکا(که مقصر این جریان نیز آمریکا بود) آغاز کردیم، ولی امروزنیازمند یک انقلاب بزرگ در سازندگی هستیم که دولت اسلامی و جامعه اسلامی را مبتنی بر مکتب امام بسازیم.

وی تعریف انقلاب را منطبق به تعریف امامین انقلاب دانست و اظهارکرد: امام راحل به مهندس بازرگان فرمودند، تصور نکنید که انقلاب تمام شده است؛ زیرا این انقلاب هیچگاه از حرکت نمی ایستند؛ در زمینه چرایی نیز حداقل 11 دلیل وجود دارد که اگر این انقلاب  را رقم نزنیم، دچار مشکلات جدی خواهیم شد.

نماینده سابق مجلس بیان کرد: جامعه ما به جایی رسیده است که نمی توان این مسیر را به شکل ساده دنبال کند و به همین دلیل نیازمند یک حضور جدی و تغییر اساسی است؛ این تغییر اساسی باید توسط نیروهای انقلابی شکل گیرد؛ اگر این حرکت بزرگ صورت نگیرد، آسیب پذیری ما بیشتر می شود و موضع ما انفعالی تر خواهد شد؛ اولین، آن است که تحقق اهداف انقلاب اسلامی معطوف به انقلاب سوم است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف کلان انقلاب اسلامی گفت: استقلال، آزادی، عدالت و پیشرفت مادی و انقلاب اسلامی در داخل و مظلوم نوازی و ظلم ستیزی اهداف اصلی انقلاب ما بودند؛ اگر این هفت هدف را می خواهیم، باید به دولت و جامعه اسلامی برسیم؛ اگر موفق نیستیم به این دلیل است که در عرصه فرهنگی و اقتصادی به استقلال نرسیده ایم.

زاکانی اظهارکرد: انقلاب اسلامی با نظام سلطه در جنگ اساسی است؛ رقیب ما نیز در این جریان، آمریکا است و در این عرصه نیز زمینه سازی ظهور را به عنوان یک غایت هدف گذاری  دنبال می کنیم و آمریکا نیز به دنبال جهانی سازی است؛ در این مسیر، نیازمند یک الگو هستیم؛ پس از دفاع مقدس، الگوی غربی اقتصاد آزاد اتخاذ شد و در عرصه فرهنگی بی مبالاتی و در عرصه سیاسی تنگ نظری ها اعمال شد.

وی افزود: نماینده سابق مجلس بیان کرد: امروز هنوز دو گام از پنج گام انقلاب اسلامی را برداشتیم؛ به دلیل اینکه هنوز افق همگونی با هم نداشتیم هنوز در این افق دوم مانده ایم؛ در این عرصه باید یک جهش جدی انجام شود.

این فعال فرهنگی سیاسی  گفت: نکته جدی دیگر، آن است که استقرار مردم سالاری دینی نیازمند این تغییر و تحول است؛ وقتی از نظام مردم سالاری دینی سخن می گوییم مطالبات جدی ما شروع می شود؛ مردم ما در عرصه مردم سالاری دینی دارای 5 حق هستند؛ دموکراسی به مردم دو انتخاب فرمایشی حق انتخاب و نظارت دارند، ولی در مردم سالاری دینی، مردم پنج حق دارند که شامل حق دانست و حق انتخاب است؛ مقام معظم رهبری در مقابل جریان و اشخاصی که آنها  را مظهر نگاه لیبرالیستی می دانستند  قائل به حضور حداکثری و احترام به رای حداکثری مردم بودند.

زاکانی اظهارکرد: به همین دلیل بود که برخی پس از انتخاب مردم می خواستند  حکم تنفیذ ارایه نشود، ولی رهبر معظم انقلاب به خواست مردم احترام گذاشتند؛ مشارکت کردن در همه امور از دیگر ویژگی های مردم سالاری دینی است؛ اقتصاد مقاومتی، انتقال ظرفیت های اقتصادی بر دوش جامعه است؛ نکته دیگر حق نظارت کردن است که حکومت اسلامی را از حکومت های غربی متمایز می کند؛ حق پنجم مردمسالاری دینی نیز ،حق بازخواست کردن است.

علیرضا زاکانی

مردم سالاری نگاهی عمیق حاکم است

وی افزود: دموکراسی غربی یک نمایش ناقص را ارایه می کنند، ولی در مردمسالاری نگاهی عمیق حاکم است؛ اولین وظیفه حاکمیت نیزآن است که مسیر درست را انتخاب کند؛ امام علی(ع) به دنبال ایجاد یک مسیر درست برای حکومت و جامعه بودند؛ رشد فکری و توانمندی های ذهنی در جامعه و ارایه خدمات در سطح شان و منزلت مردم و حفظ امنیت و برخورد با متجاوز از نکات اصلی وظایف دولت اسلامی در مردم سالاری دینی است.

نماینده سابق مجلس بیان کرد: در این جامعه مردم باید با حکومت همراهی کنند و ارزشها را پاس دارند و در خیرات حافظ حکومت باشند؛ در این مسیر باید مسیری طی شود که این حقوق یعنی حقوق مردم و حکومت به شکل کامل پیاده شود.

وی گفت: سه دست مواجهه نسبت به مکتب امام(ره) وجود دارد که شامل دشمن، رقیب و پیرو است؛ امام پیش از انقلاب با شش گروه مقابله می کردند که شامل دین ستیزان و انجمنی ها و متحجرین و سکولارها و...بودند؛ پس از انقلاب این شش گروه در مقابل انقلاب ایستادند زیرا خود را اصلاح نکردند؛ در کنار این جریان، ریزش های انقلاب نیز در این گروه ها قرار گرفتند.

زاکانی اظهارکرد: ویژگی های پیروان مکتب امام شامل باور داشتن به سنت های الهی، اعتقاد به جامعیت دین، اعتقاد به استمرار امامت و تجلی در حوزه ولایت فقیه(نمونه کامل این جریان سید حسن نظر الله است که ذوب در ولایت است)، توجه به مردم سالاری دینی در همه ابعاد و مقدمه دانستن انقلاب اسلامی در انقلاب جهانی و موعود است؛ اگر این پنج عنصر را در نظر بگیریم می بینیم که اکثر روسای دولت های پس از انقلاب این ویژگی ها را نداشتند؛ این مساله باعث شد که ایران اسلامی و انقلاب اسلامی با هم فاصله گرفتند و انقلاب اسلامی در حال گسترش سریع است ولی ایران اسلامی به دلیل اینکه برخی از مسئولان پیرو مکتب امام نیستند در مشکلات بسیاری گرفتار است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران سه ویژگی خاص دارد که شامل جمهوری اسلامی، ولایت ققیه، قدرت عظیم بسیج اجتماعی، عنایت ویژگی هایی که به پرچمدار حق انجام داده است؛ یک سری ویژگی ها نیز جزو مزیت های ویژه ما به شمار می رود که از جمله آنها می توان به موقعیت استراتژیک و منابع و مزیت تمدنی و.. اشاره کرد؛ اگر انقلاب سوم و حرکت جمعی را انجام ندهیم خود را ویژگی های انحصاری خود محروم کردیم.

نماینده سابق مجلس بیان کرد: انقلاب دارای یک سری دستاوردها و عظمت است و اگر این تحولات را پیگیری نکنیم، دستاوردهای خود را از دست می دهیم؛ نمونه کامل آنها برجام بود که بیان شد که به برجام دو و سه خواهد رسید؛ به همین دلیل است که اگر تغییر نکنیم، دیگران تغییر را مدیریت خواهند کرد.

رقیب مکتب امام (ره)کار دشمن را می کند

وی گفت: دشمنان به دنبال کم جلوه کردن خدمات ملموس و بزرگ جلوه دادن مشکلات غیر ملموس هستند؛ آنها می خواهند نیازهای کاذب را تشویق کنند و نیازهای اصلی را مخدوش کنند و در این مسیر با ایجاد نارضایتی به یک انفجار دست بزنند؛ رقیب مکتب امام کار دشمن را می کند ولی دریک مسیر به موج سواری دست می زند که این مسیر در انتخابات شکل می گیرد.

زاکانی اظهارکرد: باید جهاد یاداوری را در حوزه خدمات ملموس دنبال کنیم و در مقام خدمات غیر ملموس باید جهاد امیدبخشی و خدمات ملموس داشته باشیم؛ وقتی به نیازهای دائمی جامعه رسیدگی کنیم؛ جهاد شبهه زدایی و مطالبه گری باید با حضور جوانان انقلابی و هیاتی دنبال شود؛ خدمت رسانی و پیشرفت جویی کشور مطالبات جدی و اساسی است و کمک کردن در این مسیر وظیفه ما است؛ زمانی که این مطالبه گری مردم را نا امید و دشمن را شاد می کند خط قرمز ما است.

وی افزود: در عرصه فعالیت های فرهنگی نباید میدان را برای دشمن آماده کنیم؛ در خصوص نیازهای حقیقی نیز جهاد خودسازی کنیم؛ در خصوص نیازهای حقیقی نیز باید الگو سازی کنیم؛ در خصوص نیازهای کاذب وظیفه روشنگری داریم؛اگر جامعه را روشن نکنیم، جامعه ما به قهقهرا می رود.

نماینده سابق مجلس بیان کرد: بزرگ ترین مشکلات کشور شامل تفکر نظامات غربی، خودباختگی نسبت به غرب و خواب آلودگی نیروهای خودی، عدم رشد مناسب معرفت و بصیرت، متناسب با نیازهای انقلاب، دیناگرایی عمومی و قدرت پرستی بین نخبگان است؛ این مساله باعث گسستگی بین دستگاهی و بروکراسی غلط اداری و ناکارآمدی، تنگنای اقتصادی و ولنگاری فکری و اجتماعی و سرخوردگی نخبگان و یاس امیدی در جامعه که محصول آن کاهش سرمایه های اجتماعی است می شود؛ اگر این مشکلات حل نشود توسعه خواهد یافت و در نهایت به انقراض و سیلی خوردن بزرگ می رسد؛ برای جلوگیری از این مساله باید نخبگان و مردم باید بیدار شوند و با فساد و توسعه فقر و توسعه اشرافی گری برخورد کنیم.

وی گفت: در این مسیر برخی سعی می کنند این مسیر را به همین شکل ادامه دهند ولی برخی سعی می کنند کل جریان را تخریب کنند ولی برخی دیگر می گویند که همه چیز را به حراج بگذاریم تا چند روز بیشتر زندگی کنیم؛ رهبر معظم انقلاب بیان می کنند که هدایت هوشمندانه این مسیر را باید دنبال کنیم.

برای اصلاح قوه قضاییه باید دو قوه دیگر نیز به او کمک کنند

زاکانی اظهارکرد: ولی فقیه، نخبگان و عموم مردم کنشگران اصلی انقلاب اسلامی هستند؛ یک رهبر برای یک جامعه اسلامی واجب و لازم است ولی کافی نیست؛ زیرا اگر کافی بود تمام مشکلات امت اسلامی با حضور امام علی(ع) در راس حکومت حل می شد؛ در آن زمان نیز خواص و مردم به وظیفه خود عمل نکردند؛ برای اصلاح قوه قضاییه باید دو قوه دیگر نیز به او کمک کنند؛ کمبود میزان قاضی باعث می شود که مشکلات پرونده ها در کشور همچنان وجود داشت باشد.

نماینده سابق مجلس بیان کرد: پرچم استقلال و آزادی و تعامل و عدالت باید در دست قشر حزب اللهی باشد و نباید این پرچم را به دیگران بدهیم؛ امام علی(ع) در خطبه 25 نهج البلاغه بیان کردند که مردم شام متحد هستند و امانت دار رهبر خود می باشند و درناحق خود پیرو امام خود هستندو به همین دلیل می دانستم که آنها که بر عکس شما(مردم کوفه و...) هستند پیروز می شوند.

وی گفت: برای موفقیت در عرصه هایی چون انتخابات نیروهای نخبه ما باید هم داستان شوند و بر مدار اوامر رهبری حرکت کرده و به جبهه سازی دست بزنند؛ همچنین باید در گام دوم باید شناخت را به جامعه منتقل کنیم زیرا تا زمانی که کف جامعه هرم اجتماعی قیام نکند، کاری انجام نمی شود؛ وقتی این امور دنبال شد، بصیرت ایجاد می شود و جامعه کار خود را دنبال می کند.

زاکانی اظهارکرد: گام دیگر، آمادگی و عنصر برنامه ریزی برای حل مشکلات کشور است؛ گام دیگر، افزایش تعامل با مردم است زیرا امام و رهبری خود را خادم مردم می دانند؛ تجمع ظرفیت های نهادی، وحدت برای حضور در عرصه های اجتماعی گام دیگر است که ما را به گام آخر یعنی تغییر گسترده در کشورمی رساند؛ باید برای ولی فقیه بسط ید عملی ایجاد کنیم، زیرا ایشان از نظر نظری بسط ید دارند ولی این بسط ید باید در عرصه عملی ایجاد شود.

دشمن به دنبال تغییر در مسیر انتخاب مردم است

وی با ذکر این مطلب که در زمانی که جمع مسئولان و مردم مصمم باشند قطعا قدرت ملی را افزایش خواهند داد بیان کرد: در سال 84 وقتی تهدیدات آمریکا توسعه یافت، رهبری نیز فرمودند، اگر ما را تهدید کنید در هرجای عالم که باشید شما را می زنیم؛ این مساله به دلیل فضای خوبی بود که در مجلس و دولت و جامعه شکل گرفته بود؛ به همین دلیل است که دشمن به دنبال تغییر در مسیر انتخاب مردم است.

 

رحیم آبفروش

هیات های مذهبی باید در افق تراز انقلاب اسلامی قرار گیرند

 رحیم آبفروش جانشین دبیر جامعه اسلامی محشر نیز در این همایش گفت: مشکلات بسیاری در زمینه فعالیت های متمرکز هیات های مذهبی به دلیل عدم حمایت ها و مشکلات اقتصادی وجوددارد؛ حتی برخی هنوز با مساله مطالبه گری در نزدیکی محرم کنار نیامده اند ولی این مسیر بدون توجه به این نگاه های اشتباه حرکت می کند.

وی افزود: در 9همایش برگزارشده هیات های محوری مشعر، 150 نفر از اساتید وکارشناسان و منبری های کشور حضور یافتند؛ در این مدت نگران این مساله بودیم که اگر جریان مطالبه گری به یک جریان خرد ومصداقی و نازل تنزل پیدا کند که از آسیب های این عرصه است قطعا این جریان می تواند به ضد خود برسد.

آبفروش اظهارکرد: نباید این جریان را به شکلی دنبال کنیم که این جریان به جریان ضد آرمان های انقلاب برسد؛ وقتی که جریان آب برازجان و دشت بوشهر ایجاد شد، مسیح علینژاد که یک مترسک و نسخه بدل حمایت گری است اولین پست را گذاشت و این مساله برای همه ما نقطه ضعف است که حنجره ای که نوای اهل بیت(ع) را سر می دهد باید اولین کسی باشد که صدای درد مردم را بر می آورد.

وی گفت: فعالان جامعه ایمانی مشعر بر اساس یک سند مکتوب عمل و فعالیت کرده اند؛ این پیشنهاد هم برای همه مجموعه های هیاتی کشور مطرح است که نقشه راه خود را مشخص و به آیندگان نیز ارایه دهند؛ مدیر هیات ناظم هیات نیست؛ هیات مسئول تهیه تدارکات نیست بلکه خادم جمعیتی از جوانان و اقشار مختلف جامعه است که نسبت به جریان تربیتی آنها مکلف است؛ هیات باید نیازهای متنوع او را پاسخ دهد و در رقابت با سازمان های مدعی دیگر، باید مسیر را مشخص کند.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر بیان کرد: روند فعالیت هیات در یک یا ده سال بعد باید مشخص باشد؛ هیات های قوی تنها هیات های شلوغ با یک مداح قوی نیستند؛ نباید هویت هیات را در همین نقطه رها کرد؛ هیات ها باید سند راهبردی داشته باشند؛ در همین راستا سند راهبردی جامعه ایمانی مشعر مشخص شد و سپس با حضور نخبگان جوان و طلاب خوش فکر جوان نونویسی شد؛در حال حاضر این سند مراحل پایانی خود را می گذارند؛ این سند به مدد فعالان هیاتی پیاده خواهد شد.

وی افزود: هیات تراز انقلاب اسلامی چشم انداز این مسیر است؛ اگر کسی در این افق قرار گرفته باشد چشم انداز را فتح کرده است؛ هیات تراز انقلاب اسلامی نقطه وحدت است؛ هیات ها نباید با انقلابی و غیر انقلابی تقسیم شوند؛ به قول فرمایش رهبری معظم در کشور ما هیات سکولار وجود ندارد؛ مگر می شود که کسی فریاد بزرگ مظلوم تاریخ باشد ولی از مظلوم در روزگار خود دفاع نکند؛ بهترین های هیات های کشور ما در دامنه این قله در حال نزدیک شدن به قله مطلوب هستند.

هیات تراز انقلاب اسلامی، قله نیست بلکه سلسله جبال است

آبفروش اظهارکرد: هیات تراز انقلاب اسلامی، قله نیست بلکه سلسله جبال است؛ هیات ها در هر اقلیم و جغرافیا متناسب با اقلیم و لوازم منطقه، قله ها تعریف می شود؛ به همین دلیل هیات ها نباید از هم تقلید کورکورانه شوند؛ اگر این چنین شود وارد قتلگاه شده است؛ مباحث زبانی و سنتی هر منطقه باید رعایت شود؛ نباید با اصرار به فارسی خوانی در هیات هایی که مناطق زبانی غیر فارسی هستند، دوگانگی شکننده ایجاد کرد بلکه باید به شرایط اقلیمی توجه کرد.

وی گفت: برای رسیدن به قله، در مقام ابتدایی باید ارکان هیات به این قله برسند؛ یعنی مدیران و مداح ها و منبری های ما به این قله نزدیک شوند؛ امروزه جوانان هیاتی به این مساله نیاز دارند که منبری ها طبیب دوار باشند؛ منبری که با درد به هیات نیاید نمی تواند درد هیاتی ها را درمان کند؛ اگر نوکری برای نوکری اش نرخ تعیین کند و ما به این روضه فروشی دامن بزنیم و او را ارج بنهیم و او را تامین کنیم ما نیز در این کار اشتباه شریک هستیم.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر بیان کرد: اگر ارکان هیات به نقطه تراز نزدیک شوند، هیات نیز به این عرصه می رسد؛ تمام ارکان و اجزای کلان و خرد کوچک هیات باید مورد پسند حضرت حجت است؛ اگر چنین هیات هایی داشتیم قطعا به ظهور نیز کمک می کند؛ نکته مهمتر این است که ما تنها نمی خواهیم که هیات های تراز انقلاب اسلامی شکل بگیرند بلکه باید اجتماع هیات های تراز انقلاب اسلامی شکل بگیرند.

وی افزود: برای رسیدن به آن قله قاف، باید تجمیع شده و سیمرغ شویم و ققنوس وار به سمت آن قله حرکت کنیم؛ به همین دلیل باید مخاطبان و.. در این مسیر قدم بردارند؛ باید در این مسیر به یک تیم و گروه مبدل شویم و این جمع با یکدیگر این قله را فتح کنند.

آبفروش اظهارکرد: استفاده بهینه از ظرفیت هیات برای جریان سازی در راستای اهداف انقلاب اسلامی در پرتو اندیشه امامین انقلاب و مقابله هوشمندان و دفع و رفع آسیب ها و جریان های معاند از جمله اهداف کلان هیات ها در این چشم انداز است؛ وقتی هیات ها علم خادمی مردم را بر می دارند در این گام بر می دارند؛ نمونه های موفق جذب مردمی توانسته اند به شکلی فعالیت کنند که مردم نیز آنها را درک کنند.

وی گفت: آغوش هیات ها همیشه باید برای جذب جوانان با هر گرایش و لباس و.. باز باشد؛ وقتی نمونه های موفق حوزوی می توانند در فضای مجازی موفق عمل کنند می بینیم که رمز موفقیت آنها همین آغوش باز و رفع همه سوتفاهمات و حجاب ها است؛ مدیر هیات نباید میرغضبی باشد که کسی جرات حضور در مسجد و هیات را نداشته باشند.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر بیان کرد: باید یک نهضت مطالبه گری برای رهایی مساجد از چنگال برخی افراد بدفهم راه بیاندازیم؛ متاسفانه برخی از مساجد به حبس رفته اند؛ این مساجد در بسیاری از شهرها در محاصره افرادی هستند که اجازه حضور جوانان را نمی دهند؛ هیات تراز انقلاب اسلامی، هیاتی مسجد محور می دانیم؛ مگر می شود که بچه های هیاتی، مسجدی نباشد؛ به کجا فریاد ببریم که بسیاری از مساجد در چنگال عده ای بدفه حمام به اسارت آمده اند.

وی افزود: با توجه به این ماموریت جامعه ایمانی مشعر با عنایت خداوند متعال در افق 1404 توانسته است با شناسایی و اشراف و رصد دائمی هیات که باید با همکاری مدیران، اطلاعات جامعی از هیات های مذهبی در همه شهرهای کشور حاصل نماید؛ در این سال این جامعه توانسته است هیات های مذهبی کشور را در ابعاد محتوایی، مهارتی و تشکیلاتی، ارتقا و رشد دهد.

آبفروش اظهارکرد:  هفته آینده ناب ترین دوره تخصصی آموزش هنر در هیات است که در مرکز 313 در جمکران برگزار می شود؛ این دوره با حضور بهترین هنرمندان این عرصه از جمله استاد نجابتی برگزار می شود که به ارتقای هنرهای مرتبط به هیات از جمله طراحی پوستر کمک می کند.

وی گفت: سایت جامع شعر هیات، تمام ذاکران و منبری ها و علاقه مندان شعر هیات را از مراجعه متعدد به سایت ها وکانال ها و شبکه های اجتماعی دیگر بی نیاز می کند؛ تا کنون 3هراز شعر بررسی شده و همراه با محتوای مطمن در این سایت بارگذاری شده است؛ استان های ما در زمینه ملودی سازی برای مضامین انقلابی و مکتبی ضعف داریم و باید در این عرصه خود را تقویت کنیم.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر بیان کرد: در ادامه این سند آمده است که در این سال جامعه ایمانی مشعر توانسته است ظرفیت لازم را برای همفکری و نیروسازی کارآمد در جهت اقدامات شبکه های و قرارگاهی در میان آنها ایجاد کند؛ هیاتی ها در همین سفرها هم دیگر را پیدا و جذب می کنند و می توانند تجربیات خود را در اختیار خود قرار دهند؛ بسیاری از ظرفیت ها در چنین همایش هایی همدیگر را می یابند.

پایان نامه های حوزوی به سمت هیت ها سو قداده شود

آبفروش اظهارکرد: حمایت از پایان نامه های حوزوی و دانشگاه با رویکرد هیات می تواند به کمک حل مسایل مرتبط به هیات بپردازد و باید از این ظرفیت نیز به خوبی استفاده کرد.

 

برش های تاریخی باید مقدمه مطالبه گری در هیات باشد

مهدی رسولی نیز از فعال مذهبی و هیاتی کشور نیز درسخنانی گفت: در چهل سالگی انقلاب، بزرگترین وظیفه قشر حزب اللهی، تبیین جریان فکری امامین انقلاب است؛ قطعا یکی از مباحث جدی و گفتمان های جدی انقلاب را عدالت تشکیل می دهد.

وی افزود: می توانیم با حوزه اندیشه ای جدی در منابع اولیه خود مبانی را به مضمون مبدل کنیم ودر قالب شعر و... در هیات ها مطرح نماییم؛ در جلسات بزرگ مردمی باید در چند عرصه حضور یابیم؛ اگر مطالبه گری را به یک زبان اعتراضی مبدل کنیم در کنار آن باید سبک زندگی علوی را نیز باید گوشزد کنیم که تکمیل کننده این جریان است.

این فعال مذهبی وهیاتی کشور بیان کرد: هر سال در هیئت خود در زنجان یک موضوع محوری را انتخاب می کنیم و کار را روی این جریان قرار می دهیم؛ شعرا و مادحین باید روی خطبه منای امام حسین(ع) تمرکز و بسط دهند.

وی گفت: اگر در هیات ها قرار است که مطالب روز از جمله مطالبه گری را مطرح کنیم باید روی مسایل مرتبط در تاریخ تمرکز کنیم و برشی از آن را بیان کنیم و پس از آن برش که از جمله آنها می توان به خطبه منای امام حسین(ع) اشاره کرد، می توانیم مسایل خود را مطرح کنیم.

وی در ادامه با قرائت چند نمونه اشعار و مداحی ها و محتواهای فرهنگی به ارایه این الگو پرداخت.

شهید حدادیان

مراسم تجلیل از خانواده شهید حدادیان

حسن ختام این مراسم، حضور خانواده شهید محمدحسین حدادیان و تجلیل از خانواده شهید بود.

در ابتدای این مراسم مستند شهید محمد حسین حدادیان پخش شد و فضای معنوی خاصی در این همایش که با حضورفعالان هیات های مذهبی کشور همراه بود طنین انداز شد.

پس از پخش مستند با حضور والدین این شهید بسیجی و هیاتی که در مسیر حفظ امنیت و مقابله با فرقه انحرافی صوفیه جان به جان آفرین تسلیم کرده بود در جایگاه حضور پیدا کردند و مراسم تجلیل با حضور سادات طلاب و فعالان جامعه ایمانی مشعر و هیات های مذهبی برگزار شد.

در ادامه این مراسم، پدر شهید حدادیان به تشریح واقعه شهادت فرزند شهیدش پرداخت و گفت: محمد حسین به دلیل حس عجیب تعهد وولایت مداری که داشت و با توجه به فعالیت در بسیج مدت ها در زمینه مسایل مرتبط به دروایش پژوهش می کرد.

وی تصریح کرد: پس از آغاز قائله دراویش وی با دوستان بسیجی اش به سمت منطقه پاسداران رفت تا در زمینه آرام سازی و و صیانت از امنیت منطقه حضور فعال داشته باشد ولی متاسفانه سمند دراویش او را زیر می گیرد و سپس محمد حسین را با خود می برند و پس از مدت کوتاهی 50 گلوله از سر تا پای او شلیک می کنند.

پدر شهید حدادیان بیان کرد: شش روز پس از شهادت ایشان، هیاتی از سوی مقام معظم رهبری به منزل ما آمدند و چند روز بعد شخص مقام معظم رهبری به منزل ما آمدند و با بیانات حکیمانه و آرامبخش خویش ما را آرام کردند و فرمودند که برای یک شهید تمام این حوادث در هنگام شهادت مثل یک لحظه از اسب به زمین خوردن است.

در ادامه این مراسم مادر شهید حدادیان نیز بیان کرد: خطاب به مقام معظم رهبری عرض می کنم که محمد حسین ها به فدای شما؛ یکی از دغدغه های شهید در این ایام پاره کردن عکس ایشان بود که گویا تمام دنیا بر سر ایشان خراب شد؛ محمد حسین فدا شدند تارهبری ضربه نخورد و ما و امثال ما فدای رهبر هستیم تا ایشان و راه ایشان زنده بماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha