جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سلسله نشست‌های پژوهشی دین و سلامت

حوزه/ حجت الاسلام مسعود مرتضوی ضمن رونمایی از طرح جامع کارگروه تخصصی دین و سلامت موسسه الهادی گفت: بر این اساس بناست در طول شش ماهه آینده ۱۲ نشست در موضوعات دین و سلامت و همچنین کلاس های درس خارج دین و سلامت برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مسعود مرتضوی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان، در سلسله نشست های پژوهشی دین و سلامت در موسسه علمی پژوهشی الهادی(ع) با بیان این که حوزه های علمیه در زمینه درس خارج به سرفصل هایی همچون خمس، زکات، حج و .... می پردازند اما هیچیک با نیازهای روز جامعه تناسب ندارند، گفت: باید دید امروز در حوزه های علمیه کدام مسائل مستحدثه می تواند متناسب با نیازهای روز جامعه باشد.

وی ادامه داد: 50 سال پیش شیخ حسین حلی مسائلی در زمینه ربا و بانک به عنوان فقیه نواندیش مطرح کرد که امروز نیز پس از گذشت 50 سال بعضا همان مسائل طرح می شود در صورتی که باید بتوان نیازهای جامعه را دقیق تر بررسی کرد.  

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که باید دید حوزه های علمیه به عنوان کرسی درس خارج چه میزان با دستاوردهای پژوهشگاه ها ارتباط دارند و چه میزان این دو محل و مکان علمی با یکدیگر مرتبطند، عنوان کرد: امیدواریم حوزه دین و سلامت و برگزاری همایش ها، نشست ها و جلسات در این زمینه بتواند در پاسخ به این دغدغه گام های ارزنده ای بردارد.

حجت الاسلام مرتضوی در ادامه ضمن اشاره به طرح جامع کارگروه تخصصی دین و سلامت بیان کرد: سال آینده امیدواریم این حرکت مبارک در حوزه خراسان شکل بگیرد و ترسیم طرح جامع این کارگروه حاصل بیش از 50 سال مطالعه و اتاق های فکر می باشد که بر این اساس بناست تا در طول شش ماهه آینده 12 نشست تخصصی در موضوعات دین و سلامت برگزار شود.

وی با بیان این که هدف از برگزاری این نشست های پژوهشی دین و سلامت زمینه سازی، ایجاد عطش و احساس دغدغه برای برگزاری نشست های شش ماهه آینده بود، به نشست های تخصصی در طب اسلامی، فرآورده های حلال و طب تسکینی اشاره و ابراز کرد: این نشست ها دو روز چهارشنبه و پنج شنبه های هر هفته یعنی در پایان هفته که طلاب از نظر دغدغه تحصیل آزاد هستند و حوزه نگاه مستقلی در این زمینه به این دو روز نداشته برگزار می شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که با  بهره گیری از ظرفیت اساتید درس خارج، در جلسات موضوعات دین و سلامت و فقه پزشکی بحث می شود، خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی آینده علاوه بر نشست های تخصصی از درس خارج در زمینه دین و سلامت نیز استفاده خواهیم کرد که این برنامه شامل فعالیت آموزشی در قالب 42 روز درسی معادل 84 ساعت مفید و همچنین نشست های تخصصی در قالب 12 روز درسی معادل 36 ساعت فعالیت مفید طلاب دیده شده است.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که امیدواریم سال آینده جهش علمی مثبتی با موضوعات جدید در حوزه خراسان دیده شود، گفت: ثبت نام در این کلاس های درس خارج حوزه دین و سلامت در سایت حوزه و کانال های مربوطه اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha