جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جماعت در گوروگام هند، به اتهام برپایی نماز جمعه بازداشت شد

حوزه/ پلیس شهر گوروگام هند واقع در جنوب غربی نیودهلی یک امام جماعت و همچنین صاحب خانه را به جرم برپایی نماز جمعه بدون داشتن مجوز بازداشت کردند. جامعه اسلامی محلی این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thehindu، یک امام جماعت در شهر گوروگام هند واقع در جنوب غربی نیودهلی، به اتهام برپایی نماز جمعه در یک ملک خصوصی بدون داشتن مجوز بازداشت شده است.

پلیس این شهر روز جمعه،  امام جماعت محله و همچنین صاحب خانه را به جرم برپایی نماز جمعه بازداشت کردند. عبدالوحید به عنوان پیش نماز در یک منزل خصوصی به نماز ایستاده بود که نیروهای پلیس به محل یورش برده و از وی خواستند مجوز برپایی نماز جماعت را ارائه دهد.

وحید به پلیس گفت که کمیته مسلمانان محله برای نماز خواندن در این ملک از صاحب خانه اجازه گرفته است و اجاره محل را نیز به موقع پرداخت کرده اند. نیروهای پلیس در ادامه وی را همراه با صاحب خانه بازداشت کردند.

هر دو پس از مداخله مقامات محلی مسلمان و امضاء کردن اظهارنامه پشیمانی مبنی بر اینکه چنین اقدامی هرگز اتفاق نمی افتد آزاد شدند.

خشم جامعه اسلامی

انجمن اسلامی شهر با برپایی نشستی، این حادثه را به شدت محکوم کرده و آن را اقدامی از سوی دولت برای ایجاد ترس و وحشت در میان ساکنان مسلمان دانستند.

مقامات اسلامی شهر گوروگام در این نشست اعلام کردند که ملاقاتی با کمیسر پلیس داشته و نماز خواندن مسلمانان در املاک خصوصی  باید با امنیت و آرامش برگزار شوند.

در این میان سخنگوی پلیس اعلام کرد که مسلمانان فقط حق دارند در اماکنی نماز برگزار کنند که مجوز رسمی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha