جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام گفت: خبرنگاران در نگارش اخبار خود، باید نگاهی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب داشته باشند و بر اساس ضرورت‌ها و منویات ایشان اقدام به نگارش خبر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی شب گذشته در همایش خانوادگی رسولان کریمه که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران در شبستان نجمه خاتون برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به بازتاب خبرها از نظر سازندگی یا مخرب بودن و این که خبر در عصر کنونی بسیار مهم است کار خبرنگار از سویی سهل و از طرفی دیگر سخت است.
وی افزود: شغل خبرنگاری رسالت مهمی است که از سویی می‌تواند منفی باشد، اگر خبری به نفع نظام باشد و به فهم و درک و اطلاعات مردم اضافه کند رسالت است، ولی اگر خبری به نفع دشمن باشد و از آن سودجویی کند بازی در زمین دشمن است.
تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با تاکید بر اینکه کار خبرنگاری دارای ظرافت بسیار خاصی است و اهمیت بالایی دارد، ادامه داد: هنگامی که خبر ثبت و ضبط می‌شود باید در جمع اندیشه ورز تحلیل شده و مصالح آن مورد توجه باشد.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه جنگ خبری در حوزه جنگ نرم جای دارد، گفت: گاهی این جنگ نرم همراه با جنگ نظامی و سخت است که در دوران دفاع مقدس هم جنگ سخت و هم جنگ نرم وجود داشت.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس دشمن خبرهای دروغ را به منظور ایجاد روحیه منفی در رزمندگان پخش می‌کرد، کار خبرنگاری نفس خبر نیست بلکه حرکت در میدان مین است.
وی با بیان اینکه در حوزه دین و ارزش‌های دینی کار خبرنگار همچون حرکت رزمنده در میدان مین است، گفت: خبرنگاران بدون شک دارای خصوصیات و گرایش‌هایی در زمینه‌های سیاسی و مذهبی هستند؛ این موضوع مشکلی ندارد که خبرنگاری با سلایق مختلف و علاقه مند به جریان‌ها و جبهه‌های سیاسی فعالیت کند اما خبرنگاری که برای کشورش فعالیت می‌کند باید بر اساس مصالح انقلاب اسلامی گام بردارد.
تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: خبرنگاران استان ضمن سرفصل‌ها باید نگاهی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب داشته باشند و بر اساس ضرورت‌ها و منویات ایشان اقدام به نگارش خبر کنند.
امام جمعه قم تصریح کرد: ممکن است خبرنگاری، خبری از موضوعی داشته باشد که آن خبر درست و منبع نیز صحیح است اما نباید منتشر شود، برخی از خبرها ارزش خبری ندارند و سبب اضطراب جامعه می‌شود و دشمن از آن سواستفاده می‌کند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha