پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست خواهران

حوزه/ نشست اجتماعی با موضوع «صرفه جویی در مصرف آب و کمک به گذر از بحران کم آبی»، با حضور کارشناسان، در مدرسه فاطمه الزهراء(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست اجتماعی با موضوع «صرفه جویی در مصرف آب و کمک به گذر از بحران کم آبی»، با سخنراني مهدی مزارع کارشناس حوزه بهره برداری و سید اکبر هاشمی مدیر امور فرهنگی و دینی شرکت آبفا استان اصفهان و با حضور طلاب مدرسه فاطمه الزهراء(س)  برگزار شد.

 مزارع در ابتدای این نشست گفت: با توجه به کاهش بی سابقه  بارش باران و کم شدن ذخیره آب سد زاینده رود، باید در مصرف آب دقت لازم را داشته باشیم. اگر صرفه جویی در مصرف  داشته باشیم می توانیم به سلامت از این بحران عبور کنیم.

کارشناس حوزه بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان ادامه داد: استفاده از شیرهای اهرمی در کاهش مصرف آب بسیار مفید هستند، شستشو لباس با ماشین لباسشویی اتوماتیک به صرفه تر می باشد. استفاده از فلاش تانک های کم مصرف به جای فلاش تانک های پر مصرف یکی دیگر از راههای صرفه جویی در مصرف آب می باشد.

وی بعد از توضیحاتی درباره روش صحیح و بهینه در مصرف آب، گفت: ما از طلاب و مبلغین دین می خواهیم در فرهنگسازی صرفه جویی آب در جمع مردم به یاری ما بیایند تا همه با هم بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

هاشمی مدیر امور فرهنگی شرکت آبفا استان اصفهان در ادامه این نشست گفت: در اسلام آیات و روایات زیادی درباره صرفه جویی وجود دارد، بنا به فرموده امام صادق(ع) کسی که آبی را برای خوردن بردارد و بعد اضافه آن را دور بریزد اسراف کرده است و همچنین امام حسن عسگری(ع) فرموده اند: هر کس در مصرف آب برای وضو و غسل زیاده روی کند مانند کسی است که وضو و غسل خود را باطل کرده است.

وی افزود: ما در کشورمان هیچ چیز کم نداریم همه امکانات بالقوه وجود دارد، باید تلاش کنیم تا به کمال مطلوب برسیم.

مدیر امور فرهنگی شرکت آبفای استان اصفهان ادامه داد: کمبود آب وجود دارد اما قحطی آب نخواهیم داشت، ‌اگر همراه با صرفه جویی،  به خدا توکل کنیم، انشالله از این بحران عبور خواهیم کرد.

وی یاد آور شد: در قرآن آیات زیادی درباره استغفار از گناهان وجود دارد، باید توجه داشته باشیم که یکی از عواملی که باعث عذاب الهی می شود انجام گناهان می باشد، بنابراین با فرهنگ سازی  توبه و استغفار ازگناهان موجبات عذاب الهی را دور کنیم و یک نمونه از عذابهای الهی می تواند قحطی آب باشد.

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: ما باید با شرایط کم آبی کنار بیاییم و با این شرایط سازگاری پیدا کنیم و با همین مقدار آب طوری زندگی کنیم که با مشکل مواجه نشویم و این نیاز به تبلیغ همگانی دارد که از عهده طلاب و مبلغین بر می آید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha