جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
۱

حوزه/ دور کردن طلاب از مسائل روز و محدود کردن در احکام دینی و بی تفاوت سازی آنها نسبت به مسائل کشور و جهان از اهداف اصلی دشمن برای ضربه زدن به انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاونت آموزش مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر ایلام، امروز در جمع طلاب این مدرسه اظهار داشت: انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به این که حوزه انقلابی دارای شاخصه های مختلفی است که از اساسی ترین آنها آگاهی و اشراف بر مسائل روز است، افزود: باید تمام تلاش مدیران، پرسنل و اساتید و طلاب مدارس علمیه در سراسر کشور حرکت در مسیر حوزه انقلابی باشد و در این راستا کوشا باشیم.

معاون آموزش مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر ایلام ابراز داشت: طلاب باید در شناخت دین و مسائل مربوط به آن تلاش کنند، زیرا از مولفه های حوزه انقلابی تخصص و شناخت کامل دین است، بنابراین اساتید در حوزه انقلابی نقش بسزایی ایفا می کنند و باید طلاب انقلابی را تربیت کنند، چرا که در اصل طلاب ثمره تفکر اساتید خود هستند.

وی ادامه داد: دشمنان امروز به دنبال سکولاریزه کردن حوزه و منابر دینی هستند. دور کردن طلاب از مسائل روز و محدود کردن در احکام دینی و بی تفاوت سازی آنها نسبت به مسائل کشور و جهان از اهداف اصلی دشمن برای ضربه زدن به انقلاب است.

حجت الاسلام سلیمی تاکید کرد: باید در کنار مسائل آموزشی و پژوهشی، مطالبی در مورد مسائل روز جهان بخصوص مرتبط با جهان اسلام به طلاب منتقل شود و احساس مسئولیت نسبت به اتفاقات کشور و جهان اسلام در آنان نهادینه شود، زیرا که برای انقلابی ماندن حوزه لازم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha