سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
عمران خان

حوزه/ عمران خان که در جریان انتخابات مجلس پاکستان با یک حزب شیعی ائتلاف کرده بود امروز به عنوان نخست وزیر سوگند یاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در جریان رقابت های انتخابات پارلمانی پاکستان حزب «تحریک انصاف» به رهبری عمران خان توانست حائز اکثریت آرا شود.

وی در این انتخابات با حزب مجلس وحدت مسلمین از احزاب شیعی این کشور ائتلاف کرده بود.

عمران خان که به مواضع ضدآمریکایی و ضد سعودی هم شهرت دارد در اولین مصاحبه بعد از پیروزی در انتخابات بر اهمیت روابط نزدیک با همسایگان به ویژه ایران تاکید کرده است.

* استفتا از مراجع تقلید درباره انتخابات پاکستان

نکته قابل توجه در این دور از انتخابات پاکستان ، وجود اختلاف میان شیعیان بود که حتی به تحریم انتخابات از سوی برخی جریان های شیعی انجامید. این اختلاف خطر از دست دادن اندک مناصب سیاسی شیعی در پاکستان را به شدت تهدید می کرد.

لذا خبرگزاری حوزه جهت تقویت انسجام و حفظ حقوق شیعیان این کشور اقدام به استفتاء از مراجع معظم تقلید شیعه درباره وظیفه شرعی شرکت در انتخابات کرد که حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، سید سعید حکیم، سبحانی، بشیر نجفی و جوادی آملی به آن پاسخ دادند.

مراجع معظم تقلید در پاسخ به این استفتا تاکید کردند: شیعیان جهت تعیین سرنوشت کشورهای خودشان در انتخابات حضور داشته باشند و افراد لایق را انتخاب کنند.

جهت مشاهده نظر مراجع تقلید در این خصوص می توانید به این لینک http://hawzahnews.com/detail/News/457037 مراجعه کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha