جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مفسد اقتصادی

حوزه/ حجت الاسلام شیخی بر ضرورت برخورد قاطعانه با مفسدان و اخلالگران اقتصادی در کشور تأکید کرد و گفت: آنچه که مردم و جامعه انتظار دارند جدیت قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محسن شیخی، شنبه شب در جمع نخبگان فرهنگی شهرستان بابل با اشاره این که امروز شرایط کشورمان در حوزه اقتصادی وضعیت خوبی نیست، گفت: در چنین شرایطی همه بخش های کشور باید متحد و یکصدا حرکت کنند.

وی، وجود گلوگاه های فساد در کشور را یک ضعف بزرگ مدیریتی و قانونی دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان باید این گلوگاه ها را ببندند و راه هایی که موجب گسترش فساد در جامعه می شود را مصدود کنند.

این کارشناس حوزوی در ادامه سخنان خود بر ضرورت برخورد قاطعانه با مفسدان اقتصادی در کشور تأکید کرد و گفت: آنچه که مردم و جامعه انتظار دارد جدیت قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی است.

وی با بیان این که دستگاه قضا در برخورد با مفسدان اقتصادی نباید کوچکترین ملاحظه ای به خرج دهد، افزود: هر چه میزان جدیت مسؤولان در برخورد با چنین افرادی بیشتر باشد اثرگذار گذاری آن در جامعه بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام شیخی با تأکید براین که برخورد با کسانی که فضای اقتصادی جامعه را ملتهب می کنند باید شدید، محکم‌ و بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای و کاملاً صریح و قاطعانه باشد، خاطرنشان کرد: نباید حقوق و مطالبه مردم در این خصوص روی زمین بماند.

این کارشناس حوزوی در ادامه سخنان خود با اشاره به چهار دهه دشمنی آمریکایی ها با ملت ایران، گفت: آمریکایی ها در چهار دهه اخیر از همه توان خود برای براندازی نظام اسلامی استفاده کردند اما همواره شکست خوردند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که کودتای 28 مرداد نمونه دشمنی آمریکایی ها با ملت ایران است، خاطرنشان کرد: در جریان برجام نیز بار دیگر توطئه و دشمنی آمریکایی ها علیه ملت ایران به جهانیان ثابت شد.

حجت الاسلام شیخی با بیان این که برخی اسناد منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا عمق خباثت و دشمنی دولتمردان آمریکایی علیه کشور و ملت ایران را نشان می‌دهد، تصریح کرد: امروز نیز ملت بزرگ ایران آمریکا را دشمن درجه یک خود می داند.

وی با بیان این که مسؤولان باید بیش از پیش در جهت رهنمودها و مطالبات رهبری تلاش کنند، خاطرنشان کرد: تحقق رهنمودهای رهبری موجب برون رفت کشور از مشکلات فعلی خواهد شد.

این کارشناس حوزوی با اشاره به این که در حال حاضر رفع مشکلات اقتصادی مردم مهم ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: ایشان در همه سخنرانی های عمومی و خصوصی خود در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی به مسؤولان تذکر می دهند.

حجت الاسلام شیخی با بیان این که مسؤولان باید نگرانی های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مسائل اقتصادی را رفع کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی کم کاری ها در عرصه های مدیریتی موجب بروز این مشکلات در جامعه شده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که باید با مسأله فساد در هر جایگاهی به شدت برخورد شود، تصریح کرد: فساد اندک آن نیز مخرب است و می تواند جامعه را آلوده کند.

این کارشناس حوزوی با اشاره به این که در جامعه اسلامی که احکام دینی در آن حاکم است نباید شاهد فساد در جامعه اسلامی باشیم، خاطرنشان کرد: نامه اخیر رئیس قوه قضائیه گام  مثبتی برای مقابله با فساد در جامعه اسلامی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha