جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد گوهرشاد

حوزه/ امام جمعه بابلسر با بیان این که باید با بهره گیری از آموزه های دینی کارکردهای متنوع و امور فراموش شده مساجد احيا شود، از برگزاری نخستین جشنواره الگوهای مسجد محوری این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره چهارم شهریور در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) بابلسر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر، شنبه شب در نشست توانمندسازی و ارتقاء کیفی و کمی کارکردهای مساجد و پایگاه بسیج با بررسی وضعیت گذشته و حال و تبیین قداست و عظمت مساجد، به نقش مسجد در تربیت نیروهای دینی و انقلابی اشاره کرد و گفت: ساختار مسجد تراز انقلاب باید به گونه ای  باشد که دررابطه با قشر جوان، حضور حداکثری آنان را رقم بزند.

وی بر اهتمام مسؤولان به احیای کارکردهای مساجد و توجه به امر توسعه این مراکز انسان ساز تاکید کرد و افزود: درجریان انقلاب اسلامی ایران نیز مسجد به عنوان یکی از عوامل مؤثر و مهم در ایجاد و شکل گیری نهضت اسلامی و زمینه ساز گسترش، تعمیق و تثبیت این جریانات و تحولات انسانی بوده است.

امام جمعه بابلسر با بیان این که کارکرد مساجد تنها دینی و مذهبی نیست، خاطرنشان کرد: در ادوار مختلف تاریخ از ظرفیت بالای مساجد در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز استفاده شده است.

وی از مسجد به عنوان یکی از مهم ترین و اثرگذارترین پایگاه های دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: باید تلاش شود تا بیش از پیش از کارکردهای ارزشمند مساجد در جهت رشد و تعالی دینی و معنوی جامعه بهره گرفته شود.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که در جریان نهضت انقلاب اسلامی مساجد یکی از مطمئن ترین پایگاه ها برای ساماندهی نیروهای انقلابی علیه رژیم پهلوی بود، افزود: این مراکز ارزشمند دینی همواره سنگر حقیقی دفاع از ارزش های دینی و انقلابی بوده اند.

امام جمعه بابلسر با بیان این که بسیاری از حرکت های انقلابی علیه رژیم طاغوت از با محوریت روحانیت و از مساجد آغاز شد، خاطرنشان کرد: در جریان هشت سال دفاع مقدس نیز مساجد محل فراخوان رزمندگان اسلام برای اعزام به جبهه های حق علیه باطل بود.

وی با اشاره به این که مساجد نقش محوری در تربیت نیروهای متعهد و انقلابی بر عهده داشته است، افزود: امروز این پایگاه دینی بهترین مکان برای تبیین و گسترش دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می رود.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که مساجد نقش مهمی در تقویت ارزش های اسلامی و انقلابی دارند، گفت: مسجد همواره سنگر مبارزه با استکبار و دفاع از ارزش هاي اسلامي و انقلابي بوده است.

امام جمعه بابلسر با بیان این که نقش مسجد علاوه بر وحدت آفرینی، در جنبه های دیگر نیز نمایان است، جایگاه مسجد را از نظر تربیت مذهبی و فرهنگی، همچنین نقش سیاسی و اجتماعی آن مهم دانست و تصریح کرد: با تبیین مطالبات و نیازها، ارائه الگوی مناسب و فعال کردن مسجد می توانیم در توسعه و پویایی همه جانبه آن نقشی بی بدیل ایفا کنیم.

امام جمعه بابلسر با بیان این که باید با بهره گیری از آموزه های دینی کارکردهای متنوع و امور فراموش شده مساجد احيا شود، از برگزاری نخستین جشنواره الگوهای مسجد محوری این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: این مراسم در چهارم شهریور ماه امسال در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) بابلسر برگزار می شود.

وی در ادامه سخنان خود یاد آور شد: باید با توجه به مقتضیات زمان و مکان رویکردی نوین به مسجد داشته و بیش از پیش در جهت ترویج فرهنگ مسجد محوری در جامعه اسلامی کوشا و پر تلاش باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha