جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا

حوزه/ امام جمعه شاهین‌دژ گفت: عید غدیر کامل‌کننده عید قربان است که پس از مبارزه با شیطان و هوای نفس رقم می‌خورد.

حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، در ارتباط با فلسفه عید قربان اظهار داشت: عید قربان روز مبارزه با شیطان و وسوسه‌هایش است و حضرت ابراهیم(ع) زمانی که به دستور خداوند حضرت اسماعیل(ع) را به قربانگاه می‌برد در مسیر راه، شیطان سه نوبت در جلوی مسیرش قرار گرفته و از وی خواست تا از عمل به دستور خداوند سر باز زند که حضرت ابراهیم(ع) این خواسته را رد کرده و فریب شیطان را نخورد.

وی با بیان اینکه در اسلام علاوه بر غدییر، دو عید بزرگ وجود دارد که یکی از آنها عید فطر روز مبارزه با هوای نفس و دیگری روزعید قربان روز مبارزه با شیطان است، افزود: انجام برخی اعمال از جمله غسل کردن، قرائت دعای ندبه، قربانی کردن، احیای شب عید و نیایش و ... در این روز مستحب و واجب است.
 
امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره به اینکه عید غدیر کامل‌کننده عید قربان است که پس از مبارزه با شیطان و هوای نفس رقم می‌خورد، افزود: از میان پیامبران بی‌شمار تنها پنج تن از آنها به مقام اولوالعزم بودن رسیده‌اند و از میان آنها نیز تنها حضرت محمد(ص) و حضرت ابراهیم(ع) به مقام امامت نائل شده‌اند که این نشان از جایگاه بالای امامت است که به کسی داده نمی‌شود بدین منظور جایگاه امامان معصوم(ع) بسیار بالا است که مقدمه آن از عید غدیر شروع می‌شود.
 
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha