شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
۱

حوزه/ نباید هنگام تعطیلات طلاب را به حال خود تا شروع فعالیت مدارس رها کرد، بلکه باید با برنامه های متنوع آموزشی آنها را مهیا حضور موثر و مفید در جامعه کنیم.

حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون آموزش مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ایلام، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، اظهار داشت: تعطیلات تابستانی فرصت بسیار مناسبی برای طلاب جهت آموزش مطالب غیر درسی و تبلیغی است.

وی افزود: طلبه علوم دینی تعطیلی درسی ندارد و باید همیشه در حال کسب علم و مطالعه باشد و تا حد امکان سطح علمی خود را ارتقا ببخشد. کسانی که وارد مدارس دینی می شوند باید از همان ابتدا خود را آماده تبلیغ معارف اهل بیت(ع) کنند و در این مسیر بسیار کوشا باشند.

معاونت آموزش مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ایلام ابراز داشت: طلاب و روحانیان در هر جایگاهی که باشند باید تبلیغ را در اولویت اصلی خود قرار دهند، زیرا رسالت آنها نشر معارف الهی است و فرصت تعطیلی که برای طلاب به وجود می آید باید غنیمت شمرد و در جهت تقویت فعالیت تبلیغی آن را بکار گرفت.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه آموزش های غیر درسی مانند فضای مجازی باید در ایام تعطیلات تابستانی از سوی مدارس علمیه برای طلاب فراهم شود، گفت: نباید هنگام تعطیلات طلاب را به حال خود تا شروع فعالیت مدارس رها کرد، بلکه باید با برنامه های متنوع آموزشی آنها را مهیا حضور موثر و مفید در جامعه کنیم.

این مدرس حوزه تاکید کرد: دشمنان امروز بسیار بر روی جنگ فرهنگی و اقتصادی مانور می دهند و اینجا افسران و رزمندگان فرهنگی روحانیان و طلاب هستند که باید در فضای حقیقی و مجازی حضور مثمر ثمر داشته باشند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری حضور طلاب در فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است و باید در صف اول کار فرهنگی باشند و اجازه شبهه افکنی دشمنان را ندهند.

حجت الاسلام سلیمی در پایان گفت: حضور در فضای مجازی امروزه بسیار مهم است و یک کار تبلیغی مفید محسوب می شود و همان طور که عرض شد مدارس علمیه در ایام تعطیلات کلاس های آموزشی فضای مجازی را برای حضور طلاب فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha