پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صالحیان

حوزه/ حجت الاسلام صالحیان گفت: آرامشی که مسجد برای افراد حاصل می کند، می تواند بسیاری از مشکلات افراد را حل کند ، چرا که مسائل روحی در جسم تاثیرگذار است، روح شاداب فقط با وصل شدن به روح لایزال الهی آن هم در مسجد امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی مساجد اظهار کرد: امام محمد باقر(ع) می فرماید هر چیزی قفلی دارد، قفل ایمان، مدارا کردن با مردم است.

وی بیان کرد: مسجد باید یک رکن در زندگی باشد؛ یکی از ارکان مهم در زندگی فرد مسلمان باید باشد، اگر مردم مسجد را در سبد کالای خود و مسجد درمانی را در سبک درمانی خود بیاورند بسیاری از مشکلات ش حل می شود

مشاور استاندار اصفهان در امور روحانیت تصریح کرد: آرامشی که مسجد برای افراد حاصل می کند، می تواند بسیاری از مشکلات افراد حل می شود، چرا که مسائل روحی در جسم تاثیرگذار است، روح شاداب فقط با وصل شدن به روح لایزال الهی آن هم در مسجد امکان پذیر است

وی بیان کرد: در مسجد همه عوامل کمک می کند که فرد به خداوند متصل شود، مسجد خانه خدا روی زمین است، تنها مکانی که از لطافت معنوی برخورداربوده، مسجد است.

حجت الاسلام صالحیان خاطرنشان کرد: مردم اگر روی به "مسجد درمانی" بیاورند، بسیاری از معضلات حل و فصل می شود، مسجد در کمتر ین زمان با بیشترین سرعت  نتیجه بخش خواهد بود.

وی افزود: در سبک زندگی گذشته، اقتصاد، بازار، معنویت، مسجد در هم تنیده شده بود، میدان امام(ره) و ..بازار اصفهان  نمونه این مصداق است، ولی غرب سبک زندگی جدید را به ما تحمیل کردند، امروز به جای بازار پاساژ ساختیم  که جایی برای معنویت و مسجد و حضور روحانیت نیست.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد  استان اصفهان عنوان کرد: دشمن در پی جدایی دین از سیاست است که ابتدا با تغییر سبک زندگی و سبک معماری و جدایی معنویت و مسجد از سطح جامعه آغاز می کند تا به هدف شوم خود برسد.

وی ابراز کرد: ما معتقدیم مسجد برای چند امر اختصاص دارد که دهه گرامیداشت مسجد را به این نام ها نامگذاری شده است، روز اول مسجد، ولایت و امامت است. هر جامعه ای باید دارای قانون اساسی باشد، ما معتقدیم قانون اساسی ما قرآن است، روز دوم به نام مسجد و قرآن،  روز سوم مسجد و سبک زندگی، روز چهارم به نام مسجد و مقاومت است که بر محور تربیت شهید حججی ها، روز پنجم مسجد و انتظار که برمحور آینده ای است که تشیع برای خود ترسیم کرده است، مسجد و خانواده نام روز ششم  و روز هفتم به نام روز مسجد واقتصاد، مسجد و جوانان، مسجد و نقش پیدایش تمدن اسلامی،مسجد و انقلابی گری و استکبار ستیزی است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان اذعان کرد: مسجد بهترین کانون در هدایت سبک زندگی مردم است، امروز صهیونیست ها برای از پای در آمدن ایران اسلامی نقشه های خود را معطوف به خانواده کرده اند و سعی در شکستن احترام ها در خانواده های ایرانی اسلامی دارند .

وی خاطرنشان کرد: ما از مسجد و منبر برای تبلیغ استفاده می کنیم و بر موضوعات اقتصاد داخلی و تکیه  و توجه به اقتصادی داخلی، اگر امروز حضورجوانان در مسجد امروز کمتر شده است، مشکل در مسجد نیست، بلکه قانون گذار باید خوب قانون وضع کند و دولت خوب به فکر معیشت جوانان باشد تا حضور جوان در مسجد هم تقویت شود

حجت الاسلام صالحیان تاکید کرد: ما باید بر محور مسجد باید تمدن سازی کنیم، استکبار ستیزی در زمانی  اتفاق می افتد  که جوان ما انقلابی، روح انقلابی در جامعه، کارمند انقلابی و دولت انقلابی است.

وی افزود:‌ در حال حاضر 5هزار و 330 مسجد در سطح استان است و قریب به هزار و ۱۰۰ مسجد در مناطق 15 گانه در شهر مسجد و 5هزار امام جماعت در سطح استان فعالیت می کنند و هزار و 400 ائمه جماعات در شهر اصفهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha