جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار توجه بیش از پیش مربیان و متربیان و خانواده بزرگ آموزش و پرورش نسبت آسیب های فضای مجازی شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن فقیهی در دیدار جمعی از دانش آموزان شهرستان بشاگرد  استان هرمزگان با اشاره به کلام امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: حضرت فرمودند: «... وَ إِنَّمَا قَلْبُ الْحَدَثِ كَالاْرْضِ الْخَالِیةِ مَا أُلْقِی فِیهَا مِنْ شَیء قَبِلَتْهُ...» امام علی علیه السلام در فرازی از نامه شان به امام حسن مجتبی (ع)  می فرمایند؛«... قلب جوان همچون زمین خالی است و هر بذری در آن پاشیده شود آن را می‌پذیرد... »

وی با بهره گیری از این کلام نورانی افزود: آنچه باعث شده شما امروز توفیق زیارت بارگاه منّور حضرت فاطمه معصومه(س) و توفیق حضور در مسجد مقدس جمکران را در قم پیدا کنید در راستای همین فراز از نامه حضرت امیر علیه السلام می باشد.

* تفاوت تکامل انسان با دیگر موجودات

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: «تکامل معنوی» ویژگی ممتاز مخلوقات خداوند است که نصیب انسان شده است؛ یعنی تمام حیوانات برای زندگی و سپری کردن امور خود حرکت و تکاپو دارند؛ اما آنچه انسان را نسبت به دیگر مخلوقات ممتاز می گرداند تکامل معنوی و لقاء پرورگار است.

* فضای مجازی، جولانگاه تهاجم فرهنگی

آیت الله فقیهی با اشاره به هجمه ها و آسیب های همه جانبه دشمنان اسلام و انقلاب و هدف گرفتن دانش آموزان تصریح کرد: امروز فضای مجازی که می تواند هم خوب و هم بد باشد، جولانگاه تهاجم فرهنگی، اسلام ستیزی و مبارزه با انسانیت است که از همین تریبون خواستار توجه بیش از پیش مربیان و متربیان و خانواده بزرگ آموزش و پرورش نسبت به این مساله مهم و حساس می باشم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ضمن قدردانی از تعامل آموزش و پرورش با حوزه و روحانیت ادامه داد: در مقابل صف آرایی ها و دشمنی های معاندان اسلام و نظام ، تعلیم و تربیت، روشنگری و آگاهی بخشی خانواده ها می تواند میزان و درصد آسیب های اجتماعی و فضای مجازی را کاهش دهد.  

وی با استقبال از تدارک اردوهای زیارتی برای دانش آموزان گفت: تشکیل چنین اردوهای زیارتی می تواند علاوه بر تقویت روحیه معنوی فرزندانمان نگاه و بینش آنان را نسبت به خداشناسی و معارف اهل بیت(ع) تقویت کند.

* مسئولین جوانان را دریابند

عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: حضرت می فرمایند: « عَلَیکَ بِالأَحداثِ فَإِنَّهُم أسرَعُ إلى کُلِّ خَیرٍ/ جوانان را دریاب، زیرا آنان سریع‌تر به کارهاى خیر روى می ‌آورند»، بر اساس رهنمود امام صادق (ع) مسئولین امر باید برای جذب بیشتر نسل جوان به سمت کارهای خیر ، برنامه ریزی عملیاتی تری داشته باشند تا نسل آتی، که حامی و صاحب این انقلاب است با صحت و سلامت از این گذرگاهها و شبیخون های فرهنگی و اجتماعی ساخته دست دشمن عبور کند.

وی افزود: باید برای  نسل جوان و جدید که شیفته و تشنه معارف ناب اسلامی است ،شخصیت و احترام لازم را قائل شد و به خصوص نسبت به حضور آنان در مساجد نگاه ویژه ای داشت.

آیت الله فقیهی خاطرنشان کرد: چه در برگزاری مراسم های معنوی دعا و قرآن خوانی و چه در مراسم های مربوط به ولادت ها یا شهادت های ائمه اطهار(ع) جوان ها می توانند با تلاش خلاقانه خود بهترین برنامه ها را اجرا کنند و باید به نظرات و دیدگاه های آنان به طور خاص در امور فرهنگی و مذهبی توجه کرد.

گفتنی است دیدار و آشنایی دانش آموزان با علما و بهر گیری از رهنمود های آنان و نیز بازدید از حوزه های علمیه از برنامه های مصوب و ابلاغی سالانه دبیرخانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش می باشد.   

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha