پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون آموزش حوزه های علمیه

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد برگزاری همایش‌های مشترک، کارگاه‌های آموزشی و ایجاد آمادگی دفاعی و آموزش‌های لازم دفاعی برای طلاب و اساتید حوزه را از برکات تفاهم‌نامه میان حوزه و سپاه برشمرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رستم نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه کشور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به پنجمین سالگرد انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه و سپاه و تشکیل شورای عالی هماهنگی بسیج اساتید طلاب و روحانیون کشور، اظهارداشت: در کنار هم قرار گرفتن حوزه و سپاه به استمرار نظام و حفظ دستاوردهای آن کمک کرده و از آنجایی که حوزه مولّد انقلاب بوده و همواره در خط مقدم حفظ ارزش‌های آن است، به کمک سپاه و بسیج که فرزندان انقلاب هستند، نیاز جدی دارد.

وی، همفکری دو مجموعه را ضامن بقای انقلاب اسلامی و رصد کردن خطرات متوجه آن برشمرد و افزود: برگزاری همایش‌های مشترک، کارگاه‌های آموزشی، اعزام سخنرانان در مناسبت‌های مختلف، تشکیل جلسات متعدد و مشترک در فواصل زمانی معین در سطح کشور برای پاسخگویی به نیازهای نظام اسلامی و وحدت رویه در مسائل و موضع‌گیری‌ها از جمله دستاوردهای تفاهم‌نامه است که متوجه بسیجیان حوزوی شده است.

این مقام مسئول ارائه گزارش‌ها، بیان اخبار و تحلیل سیاسی مشترک با استفاده از صاحب‌نظران دو نهاد، همکاری در کارگاه‌های مشترک بصیرت افزایی، ایجاد آمادگی دفاعی و آموزش‌های لازم دفاعی برای طلاب و اساتید حوزه را دیگر برکات تفاهم‌نامه دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد گفت: استفاده از ظرفیت‌های دو نهاد برای ارتقای سطح اطلاعات علمی، سیاسی، نشست‌های بصیرتی، استفاده متقابل از کارشناسان در اردوهای علمی جهادی و بهره‌گیری از توانایی دو نهاد جهت اجرای فعالیت‌های مشترک به‌ویژه در تهیه بسته‌های تبلیغی دستاوردها و برکات انعقاد تفاهم‌نامه برای هر دو مجموعه است.

وی با تأکید بر اینکه مرام حوزویان،  بسیجی بودن و اقدام برای خدا و حرکت در مسیر تقویت دین است، تصریح کرد: گسترش رسمی و سازمان‌دهی طلاب بسیجی از ثمرات تفاهم‌نامه است که بسیاری از مدارس را تحت پوشش قرار داد.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور در پایان بر توسعه آمادگی دفاعی و آموزش‌های لازم دفاعی برای طلاب و اساتید حوزه تأکید کرد.

 

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha