پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ترویج فرهنگ حسینی افراد جامعه را در برابر هجمه‌های فرهنگی واکسینه می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشست هماهنگی مراسم ماه محرم، با اشاره به اهمیت فرهنگ حسینی در مبارزه با شبیخون فرهنگی گفت: فراگیری درس آزادگی و انسانیت در جامعه مرهون عزاداری‌های محرم است.

وی با اشاره به این‌که عزاداری‌های سالار شهیدان محدودیت زمانی و مکانی ندارد، اضافه کرد: سخن امام راحل (ره) مبنی بر این‌که محرم و صفر، اسلام را زنده نگاه داشته است نشان از راز نهفته در چنین ماه‌هایی و آن هم امام حسین (ع) و عزاداری بر آن حضرت به‌ویژه در دهه اول محرم است.

حجت‌الاسلام خادمی، عزاداری‌های محرم را ذکر توسل به امام حسین (ع) برشمرد و افزود: توسل، ارتباط و عزاداری بر امام حسین (ع) کارگشا و قرار گرفتن در کشتی نجات و خدایی بودن را در پی دارد که در این زمینه همه نهضت‌های آزادی‌بخش جهانی و اسلامی از مکتب سالار شهیدان درس آزادگی و انسانیت را فرامی‌گیرند.

وی با بیان این‌که فراگرفتن درس آزادگی و انسانیت مرهون عزاداری‌های حسینی است، خاطرنشان کرد: چه‌بسا سخن امام خمینی (ره) مبنی بر زنده نگاه داشته شدن اسلام به‌واسطه محرم و صفر، ناظر بر شور و شعور حسینی نهفته شده در این ماه‌ها باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه به نقش عزاداری‌های حسینی در مبارزه با شبیخون فرهنگی و جلوگیری از ولنگاری فرهنگی در میان جوانان اشاره کرد و افزود: پیوند با امام حسین (ع) دورکننده از یزید و بالعکس پیوند با یزید دورکننده از امام حسین (ع) و در حقیقت منازعه همیشگی میان حق و باطل است.

وی تصریح کرد: در برنامه‌های فرهنگی ترویج منکرات دورکننده از فرهنگ حسینی خواهد بود، چنان‌که ترویج فرهنگ حسینی افراد را در برابر هجمه‌های فرهنگی واکسینه می‌کند.

حجت‌الاسلام خادمی به ضرورت ترویج فرهنگ حسینی در طول سال و عدم انحصار آن در محرم تأکید و اضافه کرد: ترویج فرهنگ حسینی مبارزه با شبیخون فرهنگی و دور شدن جوانان از فرهنگ مادی گرایانه و استکباری ترویج کننده ابتذال را در پی خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی حضور خطیبان بزرگ و مداحان فاخر با اشعار غنی را سبب جذب جوانان برای حضور در مراسم عزاداری و تعظیم شعائر مذهبی دانست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha