چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام مختار سلیمانی مدیر مدرسه علمیه قرآنی حاج شهبازخان کرمانشاه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه قرآنی حاج شهبازخان کرمانشاه گفت: علوم ماندگار از امام باقر(ع) در تمامی حوزه ها، جنبش علمی و پشتوانه استوار حوزه های علمیه است.

حجت‌الاسلام مختار سلیمانی در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، اظهار داشت: در عصر امامت امام باقر(ع) فرصت مناسب نهضت علمی و تربیت شاگردان بزرگی در جهان اسلام برای حضرت به وجود آمد.

وی افزود: واقعه کربلا موجب گرایش مردم به سوی امام باقر(ع) برای کسب علوم و معارف اهل بیت(ع) در مدینه گردید و حاصل آن تربیت شاگردان و راویان حدیثی است که مایه مباهات مسلمین خصوصا شیعیان هستند.

مدیر مدرسه علمیه قرآنی حاج شهبازخان کرمانشاه با اشاره به اینکه فرصت طلایی عصر امام باقر(ع) بهترین موقعیت برای ترویج و تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) در بین تشنگان معارف الهی بود، ادامه داد: امام باقر(ع) اولین کسی است که آموزه‌های محکم و مستند شیعه اثنی عشری را تدوین فرمود.

 وی با اشاره به این که دنیای امروز برای ساختن پایه های علوم انسانی نیازمند منابع عظیم علوم الهی امام باقر(ع) است، اظهار کرد: علوم ماندگار از امام باقر(ع) در تمامی حوزه ها، جنبش علمی و پشتوانه استوار حوزه های علمیه است.

حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به آیه 19 سوره الرحمن که می فرماید: «مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقیانِ/ اوست که دو دریا را به هم درآمیخت»، گفت: امام باقر(ع) با توجه به نسب شریفش به حسنین(ع)که به او لقب هاشمیٌ بین هاشمیین(ع) و...، داده اند حقاً که باقرالعلوم(ع) است. 

 وی در پایان به مبارزه فرهنگی امام باقر(ع) در مقابل عالمان یهود که به ظاهر مسلمان شده و با جعلیات موجب خدشه‌دار شدن چهره واقعی پیامبران(ص) الهی می شد، افزود:سیره مبارزاتی امام باقر(ع) در برخورد با اهانت کنندگان به اعتقادات صحیح دینی باید سر لوحه متولیان فرهنگ اسلامی قرار بگیرد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha