جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 459164
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
آیت الله مومن

حوزه/ ولایت امری کاری است که مردم معتقد به آن باشند و با پذیرش آن دینشان کامل می شود؛ ولایت امر آن چیزی نیست که دیگران جعل و به مردم ارائه کردند و باعث انحراف در جامعه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مؤمن در دیدار رئیس و اعضاء ستاد بازسازی غدیر که در منزل ایشان برگزار شد گفت: مسئله غدیر، روزی مهم در اسلام است چون این امری است که خدای متعال از پیامبر(ص) خواسته و دستورش را داده است.

عضو خبرگان رهبری افزود: پیامبر(ص) دستور داد در آن روز خاص همه جمعیت بین مکه و مدینه اجتماع کنند، بعد مسئله غدیر را به امر خدا ابلاغ کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار داشت: در سال 8 بعثت وقتی این مسئله ابلاغ شد و به همان اندازه که مسلمان داشتیم از این قضیه اطلاع پیدا کردند.

وی اظهار داشت: مسلم است که پیامبر(ص) به امر خدای متعال برای خود جانشین معین کرده است.

آیت الله مؤمن گفت: آیه می گوید ای پیامبر(ص) برسان به مردم چیزی را که خدا خواسته نه اینکه تو باید بعد خودت جانشین بگذاری. این ولایت عهدی کار و خواسته خدای متعال است و می خواهد تو این کار را انجام دهی.

عضو خبرگان رهبری افزود: این سرپرستی حضرت، از طرف خداست؛ ولایت امر حضرت علی(ع) جزء اموری است که خدا از پیامبر(ص) خواسته تا اعلام کند. این کار بشری نیست که کسی بعد از خود جانشینی تعیین کند.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار داشت: خدا نمی خواهد جامعه بدون سرپرست باقی بماند به همین دلیل این ولایت عهدی از امور مهم در اسلام است.

وی اظهار داشت: مسئله غدیر و ولایت عهدی، کار انسان عادی و معمولی نیست بلکه برگزیدن از سوی خدا است.

آیت الله مؤمن گفت: این اکملت لکم دینکم یعنی با اعلام و پذیرفتن ولایت عهدی امیرالمؤمنین به وسیله مردم که از سوی خدا برگزیده شده، دین مردم تکمیل می شود.

عضو خبرگان رهبری افزود: الیوم اکملت لکم یعنی اینکه اسلام انسان را هدایت می کند واین هدایت وقتی کامل می شود که ولایت عهدی حضرت علی(ع) را بپذیرید و خدا با نعمت ولایت عهدی، دین را کامل کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار داشت: اسلامی را خدا درست می داند که سرپرستی جامعه به وسیله امام علی(ع) باشد. این آیه اکملت در کتاب های معروف اهل سنت که همه قبول دارند، آمده است این طور نیست که تنها در کتب شیعه مطرح شده باشد.

وی اظهار داشت: بنابراین مسئله غدیر امر پیش پا افتاده و ساده ای نیست؛ بلکه مهم است چون با پذیرش ولایت عهدی اسلام و دین کامل می شود.

آیت الله مؤمن گفت: این بزرگترین کاری است که در اسلام انجام گرفته است؛ بنابراین باید مواظب باشیم در مسیری حرکت کنیم که خدا و اهل بیت(ع) گفته است.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار داشت: ولایت امری کاری است که مردم معتقد به آن باشند و با پذیرش آن دینشان کامل می شود؛ ولایت امر آن چیزی نیست که دیگران جعل و به مردم ارائه کردند و باعث انحراف در جامعه شدند.

وی اظهار داشت: بنابراین باید مراقب بود به درستی به موضوع غدیر اهمیت بدهیم تا بتوانیم به وظائف الهی خود عمل کرده باشیم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha