پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست اخلاقی بانوان طلبه

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «نقش اختیار و اراده در تکامل انسان» با حضور اساتید، کادر و طلاب در مدرسه علمیه الزهراء(س) فریدن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام قاسم جمشیدی، مدیر مدرسه علمیه برادران خاتم الانبیاء(ص) شهر داران در این نشست گفت: سه خصلت حرص، خشم و حسادت در وجود انسان وجود دارد.

وی ادامه داد: امروزه حسادت بسیار در جامعه دیده می شود، چرا که حسادت منجر به تخریب دیگران می شود، صبر در جامعه بسیار کم شده و منجر به مبتلا شدن به چندین گناه دیگر می گردد. عصبانیت و پرخاشگری و دعوا نتیجه عدم صبر است چه صبر در مصیبت، عبادت و معصیت. صبر یک عادت درونی است که تحمل ناملایمات را در انسان بالا می برد.

مدیر مدرسه علمیه برادران خاتم الانبیاء(ص) شهر داران ادامه داد: در مسائل کوچک تمرین کنیم و تحمل کنیم تا بتوانیم در مسائل بزرگتر صبور باشیم.

وی در ادامه افزود: قناعت یک ارزش است، حضرت علی(ع) می فرماید: گنجی که هرگز پایان نمی پذیرد قناعت است، قناعت به انسان آبرو می دهد و اگر نباشد انسان را به ذلت و خواری می کشاند.

حجت الاسلام جمشیدی اظهار کرد: پافشاری در غیرت و عصبانیت بی جا مانند قبیله گرایی، دفاع از هم شهری و... یک رذیله است که بسیاری از افراد دچار آن هستند، اهل بیت(ع) می فرمایند: از حق دفاع کن هر چند به ضرر خودت یا بستگانت باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پیروی کردن از هوای نفس و مخالفت از هدایت که انسان هر چه خواست انجام دهد آسیب دیگری است که امروز بسیار شدید شده است، نفس انسان به بسیاری از چیزها گرایش دارد که هدایت در آن نیست و خدا به آن فرمان نداده است، اگر انسان پیرو هوای نفس شد زمین می‌خورد و نمی تواند رشد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha