جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 459206
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
روز عرفه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرّم آباد گفت :عرفه روز نمایش شکوه، عظمت و اقتدار اسلام و مسلمین است .

حجت الاسلام بهروز شمسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه دعای روحبخش عرفه اوج خلوص و نزدیکی بندگان با پروردگار جهانیان است، گفت: باید از این فرصت ارزشمند و والا برای تهذیب نفس و روح بهره گیریم و از قرائت و تدبر در معانی این دنیا غافل نشویم .

وی با اشاره به اینکه عرفه از فرصت های بزرگ الهی برای پالایش نفس است، بیان داشت: عرفه روزی بابرکت برای آمرزیدن و بخشیده شدن است که باید قدر و منزلت این روز را به خوبی درک کرد.

 امام جمعه موقت خرّم آباد با بیان اینکه عنایات و الطاف ویژه خداوند در روز عرفه نصیب بندگان خواهد شد، اظهار کرد: عرفه روز نمایش ،عظمت و اقتدار اسلام و مسلمین در جهان است.

حجت الاسلام شمسی فر با بیان اینکه عرفه روز همبستگی و وحدت امت اسلام برای دوری و قربانی از هواهای نفسانی است، خاطر نشان ساخت: عرفه و روز عید قربان نشانه آمادگی بنده برای کسب رضایت پروردگار جهانیان است .

وی با بیان اینکه برای قرائت دعای عرفه نیازمند یک معرفت شناسی توحیدی هستیم، گفت: عرفه دارای مضامین بلند و عمیقی است که قرائت آن باید با تدبر و سازندگی روح و جان همراه باشد .

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد در پایان  با اشاره به اینکه همه باید از فرصت بی نظیر عرفه برای پالایش روح و جان بهره گیرند، افزود: عرفه فرصتی مغتنم برای زدودن گرد گناه و توبه و انابه به درگاه خداوند برای قربانی نفس است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha