پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طب اسلامی

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان از شرکت ۲۱۵ نفر از خواهران طلبه مدارس علمیه این استان در کارگاه طب سنتی خبر داد .

سمیه عزیزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد گفت: در کارگاه سلامت که روزهای اخیر با هدف ارتقاء دانش سلامت خواهران طلبه زیر نظر متخصصان و کارشناسان طب اسلامی برگزار شد، خواهران طلبه اصول و راهکارهای علمی طب سنتی را برای پیشگیری و مقابله با بیماری های گوناگون فرا گرفتند .

وی با بیان اینکه کارگاه طب اسلامی با عنوان طب سنتی و سبک زندگی دینی با هدف تغذیه سالم برگزار شد، اظهار کرد: تبلیغ و تبیین آموزه های دین مبین اسلام برای تغذیه سالم همواره مورد تاکید بزرگان دینی بوده و لذا ضرورت دارد خواهران که زمان زیادی را برای آماده سازی وعده های غذایی برای اعضای خانواده  در اختیار دارند با این اصول و آموزه ها آشنا شوند .

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان با اشاره به اینکه امروز متاسفانه با شیوع سبک زندگی غربی در بین خانواده های ایرانی تغذیه سالم به دست فراموشی سپرده شده است، خاطر نشان کرد: دوری از سبک زندگی اسلامی موجب بروز بیماری های گوناگون از جمله سرطان ها شده است .

عزیزی در پایان با اشاره به اینکه پس از شرکت درکارگاه طب سنتی از خواهران طلبه آزمون گرفته خواهد شد، یادآور شد: مبلغان در صورت موفقیت در این آزمون و پس از طی دوره های تکمیلی به عنوان مربی فعالیت خواهند پرداخت .

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha