جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام صادقی از فعالیت ۲۰۰ مبلغ در طرح مدارس امین مازندران خبر داد و گفت: بر اساس آمار اعلامی بیش از شش هزار مدرسه در مازندران وجود دارد که این تعداد مبلغ فعال، پاسخگوی نیاز مدارس و دانش آموزان استان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در کارگاه آموزشی طرح تربیتی مبلغان مدارس امین که در دانشکده علوم قرآنی آمل در حال برگزاری است، با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی مدارس، برگزاری این دوره آموزشی به منظور هماهنگی و برنامه ریزی جهت حضور اثرگذار تر در مدارس را امری ضروری دانست.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به فعالیت 200 مبلغ در طرح مدارس امین مازندران خبر داد و افزود: در تلاش هستیم با توجه به نیاز بالای مدارس استان، این تعداد مبلغ طرح امین را افزایش دهیم.

حجت الاسلم صادقی با بیان این که بر اساس آمار اعلامی بیش از شش هزار مدرسه در آموزش و پرورش مازندران وجود دارد، خاطرنشان کرد: این تعداد مبلغ فعال، پاسخگوی نیاز مدارس و دانش آموزان استان نیست.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ما نیز در این بخش با کمبودها و محدودیت هایی مواجه هستیم و امکان جذب بیشتر تاکنون برای ما فراهم نبوده است، تصریح کرد: تلاش ما در این عرصه تقویت و افزایش حضور مبلغان دینی در مدارس طرح امین است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طرح مدارس امین فرصت بسیار مغتنمی برای تقویت و رشد برنامه های دینی و فرهنگی در سطح مدارس است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید این فرصت ها را مغتنم شمرده و در جهت انجام رسالت تبلیغی خود در میان دانش آموزان تلاش کنند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز شرایط تبلیغ با گذشته بسیار متفاوت است، تصریح کرد: پیشرفت علم و تکنولوژی، اهمیت و سختی تبلیغ دین در میان گروه های هدف را بیشتر کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی بدون هیچ چشم داشتی در مسیر انجام رسالت واقعی خود گام بر می دارند، خاطرنشان کرد: این مبلغان کم توقع ترین اقشار در جامعه اسلامی هستند که آثار و برکات تلاش های آنها موجب رشد و تعالی دینی و معنوی جامعه می شود.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که امروز معارف دینی و اخلاقی باید به طور مستمر در میان دانش آموزان ترویج و تبلیغ شود، تصریح کرد: مبلغان طرح مدارس امین می توانند با ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان این اصول و مبانی را برای آنها تبیین کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز آسیب های بسیاری دانش آموزان ما را تهدید می کند، تصریح کرد: به همین دلیل و به منظور کاهش این آسیب های فرهنگی و اجتماعی، حضور مستمر مبلغان دینی در مدارس و همراهی با دانش آموزان بیش از پیش ضرورت دارد.

حجت الاسلام صادقی به موفقیت های طرح مدارس امین در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این طرح بستری را برای حضور مبلغان و طلاب جوان در سطح مدارس و تعامل و ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان فراهم کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که رسالت مبلغان طرح مدارس امین به دلیل ارتباط آنها با دانش آموزان بسیار سنگین و حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: مبلغان باید مبانی دینی و اعتقادی را به شیوه ای جذاب و اثرگذار به دانش آموزان انتقال دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر گروه های هدف ما که همان دانش آموزان هستند به آسانی چیزی را نمی پذیرند، تصریح کرد: مطالب قابل ارائه از سوی مبلغان به مخاطب باید دارای محتوای تبلیغی مناسب برخوردار باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha