پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
غدیر

حوزه/ دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر آذربایجان شرقی از برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه متنوع فرهنگی و اعزام مبلغ به مدارس و دانشگاه ها به مناسبت دهه امامت و ولایت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام ابوالفضل کاملی فر، دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر آذربایجان شرقی، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح برنامه های دهه امامت در این استان اظهار داشت: برنامه های دهه امامت با شعار «لبیک یا رسول الله» از روز عرفه آغاز می شود.

وی از بازسازی واقعه غدیر در 10 نقطه تبریز و برخی شهرهای استان خبر داد و عنوان کرد: ارائه خدمات رایگان پزشکی به محرومان، رسیدگی به ایتام و نیازمندان، تجلیل از سادات، برگزاری مراسم استانی شب شعر غدیر، اعزام مبلغ به دانشگاه ها و مدارس و برگزاری برنامه کتابت خطبه غدیر از جمله برنامه های این دهه در استان اعلام کرد.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه غدیر به عنوان محور اتحاد و وحدت جهان اسلام است، تاکید کرد: بنیاد غدیر به عنوان سیاستگذار و هدایت کننده، سعی دارد با هماهنگی سایر ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی جهت دهی معنوی و اجتماعی به برنامه های دهه ولایت و امامت بدهد.

حجت الاسلام کاملی فر در ادامه با بیان اهداف این بنیاد گفت: تقویت نهضت نرم افزاری، مقابله با جنگ نرم دشمن، ترویج نهج البلاغه در جامعه، تلاش در جهت ترویج فرهنگ علوی و ترویج مفاهیم خطبه غدیر از جمله سیاست های این بنیاد است.

گفتنی است، دهه ولایت و امامت از ۳۱ مرداد همزمان با عید سعید قربان آغاز می شود و تا ۱۰ شهریور مصادف با ولادت امام موسی کاظم(ع) ادامه می یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha