جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست شورای معاونین حوزه علمیه خوزستان با آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ حجت الاسلام استاد با بیان اینکه شورای هیأت اندیشه‌ورز استان خوزستان، از ۳ سال پیش تشکیل شده است، گفت: از آن زمان تاکنون بیش از ۴۵ جلسه استانی با موضوعات مختلف برای اجرای برنامه‌های گوناگون تشکیل شده است.

حجت الاسلام هادی استاد، مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به پنجمین سالگرد تفاهم‌نامه منعقد شده میان مدیریت حوزه‌های علمیه و سپاه پاسداران، اظهار داشت: هدف از انعقاد تفاهم‌نامه تقویت همکاری‌های سپاه و بسیج با حوزه‌های علمیه است که محور کار با بسیج طلاب خواهد بود.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه از بدو تاریخ تشیع تا به امروز بنیان‌گذار حرکت‌های اصلی انقلاب اسلامی در کشور بودند، خاطرنشان کرد: هر حرکت اساسی و انقلابی خوبی که در جهان اسلام به ویژه در کشورهای شیعی به وقوع پیوست ریشه در حوزه‌های علمیه دارد که سرآمد همه آنها انقلاب اسلامی است.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان، بیان داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه، سپاه پاسداران را بر آن داشت تا تفاهم و همکاری و هماهنگی خود را در حوزه‌های علمیه بیشتر کند و بسیج طلاب پس از بیانات حضرت آقا تفاهم‌نامه‌ای را برای همکاری‌های بیشتر و هم‌افزایی با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، تفاهم‌نامه امضا کرد.

حجت الاسلام استاد، ثمرات انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌ای را انسجام بیشتر طلبه‌ها در موضوعات انقلابی و هم‌افزایی بیشتر حوزه‌های علمیه با سپاه پاسداران برشمرد و گفت: خروجی‌ها و کارهای مشترکی که سپاه پاسداران و حوزه علمیه خوزستان صورت گرفت برنامه‌های بصیرتی مشترک بسیار عالی بود که با محوریت بسیج طلاب در حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها برگزار شد.

وی برگزاری دوره طلبه انقلابی را از دیگر ثمرات انعقاد تفاهم‌نامه در استان خوزستان بیان کرد و افزود: این دوره در آموزش امور مبنایی انقلاب اسلامی بسیار مفید است که در آن شرکت‌کنندگان به راحتی با امور مبنایی آشنا خواهند شد.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان، پشتیبانی از حرکت عظیم راهیان نور در کشور را ثمره دیگر انعقاد تفاهم‌نامه برای حوزه‌های استان دانست و اضافه کرد: حوزه علمیه و بسیج طلاب استان فقط در اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی نزدیک به ۸۰۰ مبلغ اعزام کردند که این عدد نسبت به همه استان‌ها بالاتر بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان‌دهی مبلغین در اربعین حسینی دیگر دستاورد تفاهم‌نامه در استان خوزستان است، تصریح کرد: ما برای اولین بار توانستیم مبلغان را در عراق سازمان‌دهی کنیم که بعضی از مبلغان در مواکب ایرانی و عراقی مستقر شدند؛ چنانکه موکب ویژه کودکان را در عراق راه‌اندازی نمودیم.

حجت الاسلام استاد با بیان اینکه تقریباً هر ماه یک‌بار و یا کمتر جلسات هیأت اندیشه‌ورز شورای استان به صورت منظم برگزار می‌شود، گفت: اعضای شورا مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ولیعصر، مسئول مرکز مدیریت استان، مسئول امور طلاب حوزه‌های علمیه استان، مسئول بسیج طلاب استان و مدیر حوزه‌های خواهران است.

وی در پایان با بیان اینکه شورای هیأت اندیشه‌ورز استان خوزستان، از ۳ سال پیش تشکیل شده است، اظهارداشت: از آن زمان تا کنون بیش از ۴۵ جلسه استانی با موضوعات مختلف برای اجرای برنامه‌های گوناگون تشکیل شده است.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha