جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۱

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه کاشان از برگزاری پنج دوره آموزشی مهارتی با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از طلاب خانم و آقا در مدارس علمیه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق خبر داد.

حجت الاسلام حسامی در گفتگو با خبرنگار حوزه در کاشان با تشریح فعالیت های معاونت تبلیغ حوزه علمیه کاشان، اجرای برنامه های  آموزشی به منظور ارتقای مهارت های تبلیغی طلاب را از مهمترین برنامه های ایام تعطیلی مدارس علمیه برشمرد و گفت: با توجه به اینکه اکثر طلاب مدارس علمیه منطقه کاشان غیربومی هستند، لذا تمرکز برنامه های حوزه این شهرستان در فصل تابستان آموزشی بود.

وی، به نقش بسیاراثرگذار تبلیغ در ارتقای فرهنگ دینی جامعه  اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینک خداوند بزرگترین شخصیت عالم پیامبراکرم (ص) را به عنوان یک مبلغ  معرفی می کند، لذا تبلیغ یک کار بسیار مهم  و اساسی برای طلاب و روحانیون محسوب می شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کاشان با تاکید بر لزوم توانمندسازی مبلغان در حوزه های مهارتی، افزود: در حال حاضر پنج دوره کلاس های هفتگی آموزشی مهارتی و محتوایی، تفسیر و احکام ویژه تبلیغ توسط اساتید برجسته قم و کاشان با حضور بیش  از 150 نفر از طلاب خانم و آقا در مدارس علمیه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز ونراق به منظور آمادگی سال تحصیلی جدید و ایام محرم و صفر درحال برگزاری است.

وی با بیان اینکه درحوزه تبلیغ توریست بین الملل، توسط موسسه عروة الوثقی، فعالیت های چشمگیری شده است، گفت: حوزه علمیه کاشان در سال تحصیلی جدید در حوزه تبلیغ، در زمینه های مختلف خیزش جدی را در دستور کار قرار داده است.

حجت الاسلام حسامی با بیان اینکه درحال حاضر در طرح هجرت بیش از 22مبلغ در روستاهای کاشان به صورت دائم کار تبلیغ را به عهده دارند، اظهار کرد: در این طرح کانون عروة الوثقی فعالیت های قرآنی و آموزش نماز و همچنین تعداد دیگری از مبلغین نیز فرهنگ سازی پیوند آسمانی، ازدواج آسان و شبهه زدایی فرق را به عهده دارند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کاشان، با تاکید بر لزوم  مشارکت جدی مردم و خیرین در فعالیت های تبلیغی، بیان داشت: از خیّرین انتظار داریم به دلیل جلوگیری از گسترش فرهنگ غرب، بیشتر به سمت  وقف های تبلیغی گرایش پیدا کنند.

 وی، وجود 50 هزار دانش آموز در بیش از 200 مدرسه شهرستان کاشان را نیازمند مبلغین با تجربه و آموزش دیده دانست و گفت: به دلیل موفقیت 25 مبلغ طرح امین، مدارس اصرار برحضور بیشتر و جدی تر این مبلغین دارند، لذا معاونت تبلیغ حوزه علمیه کاشان کمک و مساعدت خیرین در این زمینه را بسیار ضروری می داند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha