جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش روز مساجد

حوزه/ مسئول رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: باید به قدرت مسجد ایمان آورد و ائمه جماعات نیز باید بدانند که امام هستند و امامت کنند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، شب گذشته همایش جهانی مساجد در مسجد باقرالعلوم(ع) شهرستان بیرجند، با حضور ائمه جمعه و همچنین سردار قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی برگزار شد.

حجت الاسلام نوری، مسئول رسیدگی به امور مساجد استان در این همایش با بیان اینکه  دردها و نجواهای تاریخی بشر، امروز در بیانات مقام معطم رهبزی دیده می شود، اظهار داشت: حرکت ما به سوی باید به سوی مساجد تراز اسلامی و نجات آن ها باشد، اگر مسجدهای کوچک خود را هسته مقاومت شکل ندهیم به راحتی یک یهودی مسجدالقصی را آتش خواهد زد.

وی ادامه داد: اگر در مساجد کوچک خود هسته مقاومت شکل ندهیم، تکفیری ها به نام اسلام مسجد را آتش  می زنند و بچه های یمن و دیگر کشورها جلوی چشم پدران و مادرانشان خواهند سوخت و ما نخواهیم توانست کاری انجام دهیم.

مسئول رسیدگی به امور مساجد استان خاطر نشان کرد: باید امروز به قدرت مساجد و امامت ایمان آوریم، زیرا تاربخ همیشه از دور بودن ولایت ضربه خورده و نباید اجازه دهیم خناسان مخالف فرهنگ اسلامی با کلیپ ها ما را از فرهنگ اسلام دور کنند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: امروز بسیج با طرح های خود، کانون ها با فعالیت فرهنگی و هیئات مذهبی با پرچم های عزای حسینی می توانند نقش بسیار تأثیرگذاری در این راه داشته باشند.

وی ادامه داد: باید از حضرت موسی(ع) و حضرت ابراهیم(ع) درس بگیریم و ثمرات خود را فدای مسجد کنیم و معجزت خدا را مشاهده کنیم، اما اگر ثمرات را فدای مسجد نکنیم مانند سازمان های مردم نهادی خواهیم بود که فقط کار می کنند اما نتیجه ای را نمی گیرند.

                                    
مسئول رسیدگی به امور مساجد استان با اشاره به اینکه باید به قدرت مسجد ایمان آورد و ائمه جماعات نیز باید بدانند که امام هستند و امامت کنند، افزود: هیئتی ها بدانند اگر پرچم حسینی را بلند می کنند باید برای تقویت مسجد باشدآنها .جوانان را دریابند.

حجت الاسلام نوری عنوان کرد: پنجاه سال است که بهترین مسجد اسلام در چنگال دشمنان است و ما کاری نتوانسته ایم انجام دهیم و در طول این مدت نیز درگیر خود بوده ایم.

وی با بیان اینکه مسجد فقط جایی برای نمازحوانان نیست بلکه برای همه ی امور مردم باید برنامه داشته باشد، گفت: مسجدی می تواند هسته مقاومت باشد که در آن جوشش، ایستادگی و شهادت موج بزند و از خمودگی درآید.

مسئول رسیدگی به امور مساجد استان ابراز داشت: برای اینکه امنیت اقتصادی و روانی داشته باشیم باید حول محور مسجد بگردیم، با شعارهای تدبیر و امید کسی نمی تواند راه سعادت را نشان دهد بلکه تنها راه رسیدن، دور خانه خدا گشتن است.

حجت الاسلام نوری تأکید کرد: مسجدی ها، اگر دغدغه امام، ولایت و ظهور دارید، به مسجد ایمان آورید و برای آن کار کنید.

وی گفت: در صورتی که مقام معظم رهبری فرموده اند که مساجد باید 24 ساعته باشد، اما می بینیم که درب برخی مساجد در زمان نماز هم بسته است.

مسئول رسیدگی به امور مساجد استان با بیان اینکه مسجدی که تنها برای نماز باز باشد نمی تواند مقاوم باشد، عنوان کرد: اگر مساجد محور کارها قرار گیرد، احتکار به وجود نخواهد آمد.

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه ما وارد اربعین انقلاب شده ایم، خاطر نشان کرد: ستاد براندازان نظام در دی ماه سال گذشته به سرکردگی مریم رجوی و با حمایت کلیه مستکبران جهان تشکیل شد، که در آن جلسه گفتند که ما نخواهیم گذاشت انقلاب ایران 40 ساله شود و در جلوی چشمان ما به رهبر انقلاب توهین کردند، اما امروز ما باید بیدار شویم و از انقلاب دفاع کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه شهدا همه مسجدی بوده اند و ایثارگری را از مسجد آموخته اند گفت: ما باید از طریق مسجد شهید حججی ها را تربیت کنیم و امیدواریم شما ائمه جماعات نیز برای اربعین انقلاب قدم بزرگی بردارید.

کنگره 2 هزار شهید استان برگزار می شود

سردار قاسمی، فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در ادامه این همایش با بیان اینکه سال97 را سال کنگره شهدا نامیده ایم اظهار کرد: برای برگزاری کنگره 2 هزار شهید استان، 23 کمیته فعالیت خود را آغاز کرده اند که در این راستا 800برنامه در نظر گرفته شده است، تا فرهنگ ایثار و شهدا را نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه پرچم داری این کنگره بر دوش شاخصین قرار دارد که ائمه جماعات، از جمله این شاخصین، هستند، ادامه داد: روحانیت در انقلاب اسلامی نقش بسیار تأثیرگذاری دارند، لذا همه مسئول هستیم و باید برنامه ها را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم.

                                   
فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه برای برگزاری کنگره شهدا، نیاز به مشارکت همه آحاد مردم داریم، عنوان کرد: برگزاری یک کنگره برگزاری یک جلسه نیست، بلکه یک اقدام دنباله دار است، لذا برنامه های متعددی از جمله دیدار و گفتگو افراد شاخص، پزشکان، دانشجویان با خانواده های شهدا در نظر گرفته شده است.

قاسمی مطرح کرد: نزدیک به 300 نفر در کمیته های اجرایی کنگره در حال فعالیت هستند که اغلب آن ها نیز جوان می باشند، اما در این راستا همکاری همگان را نیازمندیم.

وی افزود: در طی این مدت، 8 اجلاسیه برگزار خواهد شد که در این راستا نیز بیشترین دعوت شدگان را جوانان تشکیل می دهند.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی مطرح کرد: در حوزه مشارکت ها نیز، اعتبارات دولتی، سپاه، خیرین و مردمی را پیش بینی کرده ایم که کمک های مردمی تنهامعنوی نیست بلکه فکری است.
قاسمی در خصوص دیگر برنامه های پیش بینی شده در حوزه کنگره شهدا ادامه داد: به نام دو هزار شهید، دو هزار کتاب جیبی چاپ خواهد شد، در موضوع جشنواره فیلم کوتاه اطلاع رسانی شده تا جوانان حضور فعالی داشته باشند،  به دلیل حضور فعال جوانان در فضای مجازی، اجلاسیه فضای مجازی را پیش بینی کرده ایم.

وی ابراز داشت: حوزه خدمات را نیز به میان مردم محروم منطقه خواهیم برد و گروه های پزشکی، مهندسی و... با نام یکی از شهدا در این مناطق حضور خواهند یافت.

                                      

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه برای هر مسجد نیز یک همایش با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت در نظر گرفته شده است، افزود: امروز در جنگ نرم دشمن قرار داریم، که خوشبختانه مقام معظم رهبری از برخی اقدامات از جمله برپایی اردوهای راهیان نور اظهار رضایت کرده اند، لذا باید بیش از پیش بر روی این موضوع کار شود.

قاسمی با بیان اینکه امروز مهمترین قرارگاه فرهنگی، مسجد است، مطرح کرد: امروز مسجد هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ معنوی مورد هجوم دشمنان قرار گرفته که باید در مقابل این هجمه ها ایستادگی کرد.

وی افزود: دشمنان به شدت در صدد نفود به بخش های این انقلاب هستند که بکی از این بخش ها مساجد می باشند.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سالیان سال است که یادواره های شهدا در مساجد شروع شده که امیدوارم بیش از پیش رونق یابد، گفت: برخی ها این شبهه را مطرح می کنند که چرا امسال که سال مشکلات اقتصادی است و تورم جامعه بالا رفته، این کنگره را برگزار می کنید، که در پاسخ باید بگوییم، برنامه ریزی کنگره 2 هزار شهید استان، به سه سال پیش بر می گردد، که در همه استان ها نیز برگزار شده و از تصمیمات کلان کشوری است لذا نمی شود آن را به تأخیر اندازیم.

قاسمی با بیان اینکه یکسری خناس هایی در جامعه هستند که ایجاد شبهه کرده و گفته اند که پول های مردم را برای خانواده های شهدا جمع آوری می کنند، در صورتی که اینگونه نیست و تمام کمک ها در راستای برگزاری همایش ها، یادمانها، المان ها و دیگر اقداماتی هزینه خواهد شد که سالیان سال به یادگار خواهد ماند.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: بر خلاف سایر استان ها کمیته خدمات راه اندازی کرده ایم و با محوریت مساجد به مردم خدمات ارائه می کنیم.

قاسمی در پایان با اشاره به اینکه مسمم هستیم با همه کمبودها به بهترین شکل و شایسته ترین وجه، کنگره 2هزار شهید استان را برگزار کنیم، گفت: برای یک فرد خاص، جلسات و همایش هایی برگزار می شود که البته لازم است، پس چطور نباید برای 2 هزار قهرمان استان که اسوه های صبر و استقامت هستند کاری انجام دهیم.

هیچ چیزی جای کتاب و منبر را نمی‌گیرد

سعید عاکف نویسنده و پژوهشگر برتر کشور و خالق آثاری چون، خاک های نرم کوشک، جای خالی خاکریز، این سردار آسمانی نیز در ادامه این همایش ضمن اشاره به شخصیت شهید آوینی بیان داشت: هرگز میز مسئولیت بر این شهید بزرگوار تأثیر نگذاشت و از کسانی بود که به هیچ وجه اسیر مدیریت نشد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ چیزی جای کتاب و منبر را نمی‌گیرد، مطرح کرد: گیر ما اینجاست تا جایی که توانستند این منبرها را از ما گرفتند.

                                  

وی مهم‌ترین مشکل مردم را فقر دینی و فرهنگی دانست و اعلام کرد: اگر بتوانیم کودکان و نوجوانان را از پای تلویزیون، موبایل و غیره به سمت مساجد هدایت کنیم هنر کرده‌ایم چرا که اول و اخر هر چیزی مسجد است.

نویسنده و پژوهشگر برتر کشور در پایان گفت: برخی ها می گویند تأثیر فیلم به مراتب بالاتر از کتاب است، اما باید به این افراد بگویم اگر تأثیر کتاب بالاتر از فیلم نمی بود خداوند هیچگاه آخرین معجزه خود را قرآن قرار نمی داد.

گزارش: ابوالفضل طالبی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha