جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویری از دو مسجد قبةالصخره و مسجد الاقصی در فلسطین

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: دشمنان از جایگاه و نقش بالای مساجد در تربیت جوانان مومن و انقلابی بیم دارند.

حجت‌الاسلام سیدرضی شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، بااشاره به ۳۰ مردادماه روز جهانی مسجد، اظهار داشت: مسجدالاقصی به عنوان قبله نخست مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد و سالروز آتش زدن این مسجد نیز روز جهانی مساجد نام‌گذاری شده است تا از ذهن‌ها فراموش نشود که دشمنان صهیونیستی چه بلایی بر سر این مسجد آورده‌اند.


وی با بیان اینکه جایگاه و نقش ویژه مساجد در تربیت جوانان مومن انقلابی موجب وحشت دشمنان اسلام شده است، افزود: دشمنان برای نابودی مساجد و جلوگیری از حضور مسلمانان در مساجد از هیچ اقدامی فروگذاری نمی‌کنند و آتش زدن مسجد‌القصی توسط رژیم صهیونیستی و تخریب مساجد توسط داعش از جمله این اقدامات است.

امام جمعه خوی با بیان اینکه با وجود همه دشمنی‌های صهیونیست‌ها با مسلمانان و مقدسات‌شان برخی از کشورهای اسلامی نیز در جنایات‌صهیونیست‌ها علیه مسلمانان سهیم هستند، خاطرنشان کرد: سران سعودی با همکاری رژیم اشغالگر قدس و آمریکا امروزه مردم مظلوم یمن را به خاک و خون می‌کشد.

وی اذعان داشت: هدف قرار دادن اتوبوس دانش‌آموزان یمنی توسط سعودی‌ها که طی آن ۵۷ نوجوان به شهادت رسید از جمله این اقدامات است که در راستای سیاست‌های صهیونیست‌ها برای نابودی مسلمانان در منطقه صورت می‌گیرد که برخی سران دولت‌های اسلامی نیز در این راه با آنها همکاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام شکوری با انتقاد از سکوت جامعه بین‌المللی در جنایات علیه مردم یمن، افزود: هر چند که مشاهده جنایات سعودی‌ها در یمن دل‌ها را خون می‌کند، ولی بیشتر از این جنایات سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر است که در حالت آرامش هیچ واکنشی را در برابر این جنایات از خود نشان نمی‌دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha