جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عرفه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: عرفه روز تقویت معرفت الهی و رابطه عمیق‌تر با خداوند متعال است.

خانم ساروی معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران بیان کرد: روز عرفه از اعیاد عظیم اسلام و فرصتی استثنایی برای بندگان است تا بتوانند با گام نهادن در مسیر اطاعت از امر خداوند در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

وی افزود: ریشه و معنای لغوی عرفه، معرفت و عرفان است و انسان باید در این روز معرفت خود را نسبت به خداوند بالا ببرد، چرا که پیام اصلی این دعا عبودیت است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: این روز، برای تقویت معرفت الهی و رابطه عمیق‌تر با حضرت حق و شناخت صفات جمال و جلال پروردگار، بسیار مناسب و مغتنم است.

وی ادامه داد: روز عرفه، روز دعا و مسألت از خداوند متعال است و خداوند درهای مغفرت و رحمت خود را در این روز به روی بندگان باز می کند.

ساروی تصریح کرد: این روز اعمال و دعاهای فراوانی داشته که بهترین عمل آن دعا واز برترین دعاها در این روز قرائت دعای عرفه است که میراث کلام دل‌نشین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بوده و شکرگزاری و ستایش نسبت به نعمت‌های الهی یکی از مضامین دعای عرفه است.

وی گفت: آن چیزی که امام حسین(ع) در دعای زیبای عرفه به تصویر می‌کشد توحید است و این دعا منظومه و مجموعه عمیق و دقیق معرفتی بوده که امام حسین(ع) با واقعه عاشورا، صداقت ربوبیت و بندگی خودش را به عرصه ظهور رساند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha