جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: عید سعید قربان، عید قربانی کردن خواسته های نفسانی انسان هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمين عباس عربيان صبح امروز در جمع معاونین و کارکنان حوزه علمیه استان کردستان، ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر خم اظهار داشت: قربان، عید قربانی کردن خواسته های نفسانی انسانهاست.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در قربان، انسان منیت و تکبر خود را قربانی می کند. همان طور که ابراهیم خلیل الله در چنین روزی به خواست و فرمان پروردگار فرزندش اسماعیل را به ذبح گاه برد و لحظه ای در دستور و تصمیم خود تعللی نکرد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه عید قربان شامل پیام هایی برای بشر امروزی است، افزود: عید سعید قربان که متعلق به همه مسلمین جهان است، سرشار از پیام های معنوی و دینی برای اهل دنیا و ساختن آخرت خویش است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: باید این عید زمینه وحدت بیشتر و مستحکم تر بین برادران دینی از مذاهب مختلف اسلامی را فراهم کند، زیرا هرچه دیوار وحدت مسلمین رفیع و بلندتر باشد احتمال تحقق یافتن هدف دشمنان که همان از بین بردن وحدت در جهان اسلام است، منتفی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان با در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه در این روزهای مبارک باید خانواده های مستضعف جامعه را به دست فراموشی نسپاریم، اظهار کرد: در این ایام مبارک و مقدس باید به یاد برادران دینی و اقشار مستضعف جامعه باشیم و از این مهم به سادگی عبور نکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha