پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ نویسنده کتاب خاک های نرم کوشک با اشاره به جمله ای از شهید آوینی مبنی بر اینکه کسی که کتاب های روز را نخواند حرفی برای گفتن نخواهد داشت، عنوان کرد: اساس نوشتن، مطالعه است و کسی که مطالعه نکند هیچ امیدی به اینکه به جایی برسد نباید داشته باشد.

 به گزارش خبرنگزاری «حوزه» در بیرجند، سعید عاکف نویسنده و پژوهشگر  و خالق آثاری چون، خاک های نرم کوشک، جای خالی خاکریز، این سردار آسمانی، امروز در کارگاه خاطره نویسی دفاع مقدس، اظهار داشت: دنیای استکبار مردم را در خواب کامل فرو برده و انسان اگر قرار است کاری انجام دهد بهتر است مباحث آخرتی را در نظر بگیرد و این کار شیاطین است که انسان را غافل کنند.
 
وی افزود: می گویند دنیا، قفس مومن است و عظمت عالم آخرت به دنیا مثل عظمت دنیا به عالم رَحِم است.
 
نویسنده کتاب های دفاع مقدس با بیان اینکه افرادی که در حوزه هنر ورود پیدا می کنند، هزینه و تلاش کمی دارند، اما برداشت زیادی می خواهند بکنند، بیان داشت: انسان باید خیلی بیشتر از آنچه که می خواهد به آن برسد، تلاش کند.
 
عاکف یادآور شد: در نویسندگی آثار حوزه دفاع مقدس هیچ قالبی بهتر از مستندنگاری که به خاطره نویسی معروف است نداریم.
 
وی با اشاره به جمله ای از شهید آوینی مبنی بر اینکه کسی که کتاب های روز را نخواند، حرفی برای گفتن نخواهد داشت، عنوان کرد: اساس نوشتن، مطالعه است و کسی که مطالعه نکند هیچ امیدی به اینکه به جایی برسد نباید داشته باشد.
 
نویسنده کتاب های دفاع مقدس متذکر شد: قالب خاطره از رمان ساده تر است، اما پیچیدگی های خاص خودش را دارد.
 
عاکف با بیان اینکه در نوشتن آثار خود، سعی کرده ام که رو به پیشرفت باشد، اضافه کرد: سبک خاطره بیش از همه سبک ها برای شهید نویسی موثر است و نمی شود خیلی از تخیل استفاده کرد.
 
وی با اشاره به کتاب بزم باران بیان داشت: این کتاب به روز سوم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال رسید و در 8 روز حدود یک هزار و 300 نسخه به فروش رفت و چاپ اول آن به سرعت تمام شد.
 
نویسنده کتب دفاع مقدس یکی از اصلی ترین عناصر راجع به داستان نویسی و خاطره نگاری را آگاهی دانست و خاطرنشان کرد: برای انتقال حس و حال سوژه باید آن را درک کرده باشید.
 
انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha