جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 459363
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
عید قربان

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان گفت: عید قربان نماد اوج بندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، امروز در نشستی با جمعی از مبلغان دینی ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان اظهار داشت: عید قربان نماد اوج بندگی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در این روز بزرگ حضرت ابراهیم(ع) و فرزند بزرگوارش حضرت اسماعیل هر کدام در جای خود این درس را به جهان بشریت ارائه دادند که شیرین ترین کار بندگی خداوند و مقدم داشتن دستورات الهی از همه چیز واجب تر است.

وی اضافه کرد: این دو شخصیت بزرگ ثابت کردند که نه تنها باید عبد خدا بود بلکه انجام وظایف و تکالیف دینی باید همواره با اخلاص توأم باشد.

حجت‌الاسلام سروستانی افزود: وقتی به حضرت ابراهیم(ع) الهام می‌شود که باید فرزندش را قربانی کند، فرزندی که سال های طولانی به انتظار او نشسته و به سن بلوغ رسیده، با کمال تواضع برای اجرای اوامر الهی قیام می‌کند و با وجود عشق و محبتی که به جگر گوشه اش داشت ولی رضایت خداوند را بر فرزندش مقدم می دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در ادامه سخنان خود تاکید کرد: از آن طرف وقتی که حضرت ابراهیم(ع) موضوع را به فرزندش بیان می‌کند، فرزند کسی که در کنار چنین پدری تربیت یافته هم، با کمال ادب و اخلاص پدر را به اجرای اوامر الهی سفارش می‌کند.

حجت‌الاسلام سروستانی ابراز داشت: اسماعیل هم می داند که چنین کاری برای پدر سخت است، اما پدر و پسر هر دو رضا و دستور خداوند را بر عشق و عاطفه پدری و فرزندی مقدم می‌دارند و در نهایت خداوند تبارک ذبیحه ای را به جای حضرت اسماعیل قرار می‌دهد و حضرت ابراهیم و اسماعیل هر دو از این آزمون الهی موفق بیرون می آیند و دستور الهی به نحو شایسته ای انجام می گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر بیان داشت: یکی از مستحبات موکدی که در این روز سفارش شده است عمل نیک قربانی کردن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha