جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مصطفی گرجی

حوزه/ حجت الاسلام گرجی با اشاره به فعالیت بیش از ۸۰۰کانون فرهنگی مساجد در یزد گفت: امروز کارکردهای مساجد تنها به دعا و نماز ختم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد ظهر امروز در نشست با رئیس بنیاد نخبگان استان یزد، یکی از مشکلات اساسی امروز را نبود برنامه منطقی در مساجد دانست و گفت: متاسفانه امروزه کارکردهای مساجد تنها به دعا و نماز ختم می شود و به نوعی چیزی که از کارکرد مساجد شاهد هستیم شاید با قوت قبل مبنی بر هم افزایی متولیان مساجد در تصمیمی گیری ها و حضور همگان در مساجد نباشد.

وی ادامه داد: با توجه به تقسيم وظایف در حوزه مسجد متولی امر سازه اداره اوقاف و مديريت ائمه جماعت به عهده سازمان تبليغات اسلامی است و کانون مساجد نیز سعی دارد با هم افزايی، کارکرد هر چه بهتر نسبت به گذشته را در مساجد شاهد باشیم.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد با اشاره به فعالیت 810 کانون فرهنگی مساجد در سطح استان یزد افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد 25 سال فعالیت های خود را به صورت غیر رسمی داشته اند که در کنار مساجد به منظور خروج از تک بعدی بودن مساجد و حاکم شدن فضای فرهنگی و هنری فعالیت می کردند.

حجت الاسلام گرجی یکی از مشکلات و معضلات امروز در مساجد را عدم اقبال مخاطبان و نسل امروزی به مساجد عنوان و اضافه کرد: در این راستا نیز در عرصه تولید مخاطب دچار پریشانی شده ايم که علت آن عدم زيبا سازي سازه ها و عدم توجه به جذب مخاطب از این طریق و همچنین عدم وجود برنامه های مناسب و بی توجهی متولیان به این برنامه ها است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha