سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها روز عرفه را روز آشنایی باخدا توصیف کرد و گفت: عرفه گسستن از هرچه غیر از خدا و ورود به ساحت توحید است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امروز در آیین مناجات روز عرفه حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) بهترین دعا و توسل را صلوات بر رسول گرامی اسلام و اهل‌بیت اطهار توصیف و اظهار کرد: امام علی علیه‌السلام در توصیف اهمیت و جایگاه صلوات می‌فرمایند: «هیچ دعائی به آسمان بالا نمی‌رود، مگر آنکه بر محمد و آل او درود فرستاده شود.»
سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها روز عرفه را روز بزرگ بندگی توصیف کرد و ابراز داشت: یکی از مناسبت‌های مشهور امروز در تاریخ اسلام روز (سد الابواب) است.
وی ادامه داد: سد الابواب همان روزی که به امر خداوند متعال تمام درب‌ها روبه مسجدالنبی بسته شد به‌جز درب خانه امام علی علیه‌السلام؛ بنابراین یکی از پیام‌های امروز توجه مؤمن به نوع تمسک به ساحت ازلی خداوند است که از مجرای ولایت و اهل‌بیت اطهار می‌گذرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد در ادامه به برخی از ابعاد تاریخی و معنوی روز عید قربان پرداخت و گفت: عید قربان روز ابلاغ سوره برائت با دست باکفایت امام علی علیه‌السلام است؛ چنانکه تاریخ نقل کرده است به‌فرمان خدا مأموریت ابلاغ این سوره باید از سوی شخص پیامبر یا کسی به‌منزله پیامبر انجام می‌شد این در حالی است که سلب این مسئولیت از ابوبکر و تحویل آن به امام علی علیه‌السلام پیام‌های ویژه‌ای برای تاریخ اسلام دارد.
استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که حدیث ثقلین روز عید قربان به‌صورت عمومی اعلان‌شده است، ابراز داشت: قرآن و عترت عدل یکدیگرند و از جدایی این دو از هم بدعت و انحراف است؛ بر این اساس آن‌کسانی که با شعار «تنها کتاب خدا برای ما کافی است» در حقیقت به‌نوعی با رسول خدا و خدا تقابل کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد قربانی کردن را یکی از سنت‌های مؤکد عید قربان توصیف کرد و گفت: در نصوص ثقلین برای قربانی کردن اخبار بسیاری به‌دست ما رسیده است تا جایی که حتی برخی از عبارات قرض کردن را برای قربانی مجاز توصیف کردند.
کارشناس رسانه ملی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت حضرت مسلم ابن عقیل در روز عرفه تصریح داشت: عرفه روز آشنایی باخدا و تقویت معرفت است.
سخنران آستان معصومه سلام‌الله علیها به تفاوت لغوی و اصطلاحی معرفت و علم اشاره کرد و ابراز داشت: علم به معنای دانستن است درحالی‌که معرفت به معنای درک کردن و یافتن حقیقت توصیف‌شده است.
استاد حوزه علمیه قم عرفه را روز دعا تعریف کرد و گفت: عرفه گسستن از هرچه غیر از خدا و ورود به ساحت توحید است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha